10 هزار بیمار دیابتی در لرستان از قلم انسولین استفاده می کنند

ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785045

شجاعی گفت: 10 هزار بیمار دیابتی در استان لرستان از قلم انسولین استفاده می کنند و برای آماده سازی این بیماران مشکلی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن شجاعی نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار کرد: دیابت بیماری پنهانی است که گاهی اوقات ممکن است افراد به آن مبتلا شوند اما به دلیل نداشتن علائم، از بیماری آگاهی ندارند. علاوه بر این، برخی از افراد از دیابت خود آگاه هستند، اما چون آموزش کافی در این زمینه وجود ندارد، از عوارض این بیماری اطلاع چندانی ندارند و بیماری را جدی نمی گیرند.

وی افزود: برخی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود آگاه هستند اما در برخی موارد به دلایلی از کمبود دارو یا گرانی دارو در بازار آزاد رنج می برند و این در حالی است که تعدادی از داروهای این بیماران تحت پوشش است. توسط بیمه “واقع نشده است.

رئیس گروه دیابت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمه ها نیازمند ارائه خدمات مناسب به بیماران دیابتی هستند و در برخی موارد به دلیل پوشش ناکافی این بیماران هزینه های هنگفتی را برای تهیه دارو متحمل می شوند.

شجاعی گفت: اولین گام در پیشگیری از دیابت آموزش است و در صورت انجام اقدامات لازم در این راستا افراد دچار عوارض این بیماری نمی شوند و یا در صورت ابتلا به شرایط حاد تزریق انسولین نمی رسند. “

وی گفت: در استان لرستان 10 هزار بیمار دیابتی از قلم انسولین استفاده می کنند و برای آماده سازی این بیماران مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید