10 هکتار از اراضی کشاورزی کاشمر زیر کشت گل محمدی است


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823444

شجاعی با بیان اینکه 10 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت گل محمدی یکی از گیاهان کم آب است، گفت: از طریق تجاری سازی، مکانیزه سازی و سرمایه گذاری در صنایع برای تبدیل گل محمدی و تکمیل زنجیره تولید این محصول، ارزش افزوده و ارزش افزوده ایجاد می شود. تولید را می توان اضافه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شجاعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با خبرنگار صبح توس ; وی با بیان اینکه کاشمر یکی از مناطق مستعد کشت گل محمدی است، گفت: گل محمدی نسبت به آفات و بیماری های گیاهی مقاوم بوده و هزینه کاشت پایین، باردهی کوتاه و دوره آبیاری 20 روزه دارد..

وی همچنین خاطرنشان کرد: گل محمدی یکی از مهم ترین گونه های معطر است که دارای خواص تغذیه ای و درمانی فراوانی است و در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد..

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال های اخیر خبر داد و تصریح کرد: 10 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با کشت گل محمدی یکی از گیاهان کم آب است.

وی اذعان داشت: بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب و نیاز آبی کم از دیگر ویژگی های این محصول است که به دلیل کمبود بارندگی و منابع آبی می تواند به تغییر الگوی کشت در منطقه کمک کند..

شجاعی گفت: گل محمدی با مزایای فراوانی که در تولید محصولات بهداشتی و دارویی دارد، گیاهی مهم برای کشور و نیازمند تجاری سازی است. تولید این محصول می تواند ارزش افزوده و تولید را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید