100% آرزوهای اسکوچیچ در برنامه ریزی لیگ گنجانده شده است / وقتی انتظارات را می شنویم، چالش ها کمتر می شود


ساعت: 14:53
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887899

مسئول سازمان لیگ برتر اعلام کرد که تمام خواسته های سرمربی تیم ملی در برنامه ریزی لیگ لحاظ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی دستیاران اجرایی و مدیران تیم های لیگ برتری و لیگ یک گفت: شیوع ویروس کرونا اجازه برگزاری چنین جلساتی را نداده است. در سالهای اخیر چندین سال است و ما این دوره ها را در قالب وبینار اما با این وجود حضوری برگزار کردیم. مدیران و دستیاران اجرایی تیم هایی که امروز وارد شدند را نداشتیم. همانطور که می دانید ما برای هر فصل به یک خلاصه نیاز داریم و مسائل مختلفی باید پوشش داده شود. دوست داریم مخاطب صحبت های آنها باشیم تا در مورد نحوه برگزاری مسابقات نظری داشته باشیم. خدایا این کارها را به ما عنایت کند تا کیفیت مسابقات را ارتقا دهیم.

وی درباره نامه فیفا برای تعیین نحوه تخصیص سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما در پایان این روند مسئول سازمان هستیم. اگر نامه ای آمد، باید توسط مقامات بالاتر بررسی شود. مشکل اصلی در این زمینه زیرساخت ها، ورزشگاه ها و برنامه فیفا است. من شخصاً بزرگواران را در نامه ندارم، اما فکر می کنم که تیم من و همکارانم برگزارکننده مراسم هستند و امیدواریم بتوانیم آن را به خوبی برگزار کنیم.

مهدی در خصوص دغدغه باشگاه ها و مطرح شدن آن گفت: بحث اصلی ما در این جلسات هماهنگی و همفکری است. بیشتر چالش هایی که پیش می آید به دلیل انتظارات ما از باشگاه ها و انتظارات آنها از ما است. با این جلسات وقتی انتظارات را می شنویم، چالش ها کمتر می شود.

وی درباره شرایط اخیر ورزشگاه ها در آستانه بازی های لیگ برتر گفت: یکی از مشکلات اصلی ما همین ورزشگاه ها است. در ورزشگاه آزادی به غیر از پرسپولیس و استقلال، سه تیم مطرح پیکان، هوادار و سایپا در لیگ برتر و دسته اول داریم، در حالی که تنها دو ورزشگاه آزادی و تسترگی موجود است که در تسترگی سه تیمی متمرکز هستند. در مورد ورزشگاه وطنی قائم شهر باید بگویم که چمن ورزشگاه آخرین قسمت ورزشگاه است. اگر چمن برسد، می توانند میزبانی کنند. از وضعیت چمن ورزشگاه اطلاعی ندارم. همچنین بخشی از ورزشگاه آبادان که به VIP متصل است تخریب شده است و امیدواریم مسابقات را آغاز کنیم. کرمان و انزلی سخت کار می کنند و امیدوارم وارد مسابقات شوند.

وی درباره موضوع حق پخش تلویزیونی گفت: ساختار تجاری باشگاه ها باید مشخص شود و درآمدهای مسابقه و غیرمسابقه مشخص شود اما چنین برنامه ای نداریم. قوانین فوتبال و ورزش حرفه ای باید توسط وزارت ورزش و مجلس تنظیم شود تا باشگاه ها به استقلال مالی برسند. بخشی از محرومیت استقلال و پرسپولیس از آسیا به خاطر همین مشکلات بود. تحریم ها از یک طرف باشگاه ها نمی توانند پول خود را بگیرند و از طرف دیگر استقلال مالی و انضباط مالی باید ایجاد شود. تا زمانی که آنها را داریم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

مدیر مسابقات لیگ برتر با اشاره به برنامه های لیگ برتر تا شروع جام جهانی و اینکه اسکوچیچ درخواست اردوی طولانی مدت دارد، خاطرنشان کرد: از مدت ها قبل این درخواست را از سرمربی تیم ملی داشتیم و او هم دارد. از روزهای فیفا از ما زمان بیشتری خواست. ما 100 درصد زمان درخواستی را به آنها دادیم. تیم ملی در اولویت است و برنامه لیگ طبق برنامه تیم ملی مشخص می شود. اگر اتفاق خاصی نیفتد و شرایط جوی و گرد و غبار ایجاد نشود، می توانیم نیم فصل را تا جام جهانی دوام بیاوریم. سوپرجام هم باید بعد از جام جهانی و در نیم فصل برگزار شود.

وی درباره از دست دادن 3 بازی در فصل گذشته لیگ برتر گفت: آن بازی ها به دلیل شرایط خارج از فوتبال اتفاق نیفتاد که ای کاش دیگر تکرار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید