100 تراکنش 35 میلیون تومانی در ماه دارید؟ حساب شما تجاری است!

100 تراکنش 35 میلیون تومانی در ماه دارید؟  حساب شما تجاری است!

روز جدید : مصوبه اخیر هیئت پول و اعتبار در مورد استاندارد حساب بازرگانی با واکنش کارشناسان مواجه شده است.
این خبر جنجالی شد: اگر یک حساب بانکی بیش از 100 تراکنش سپرده در ماه داشته باشد و 35 میلیون تومان در تراکنش ها واریز شود، این معامله تجاری محسوب می شود و باید مالیات پرداخت کنید.

این تصمیم بر اساس مصوبه هیات پول و اعتبار بوده و به گفته معاون بانک مرکزی ابتدا پیامکی برای مردم ارسال می شود که حساب تجاری با تراکنش های کلان است و باید حساب بازرگانی مشمول مالیات شود.
اصغر ابوالحسنی گفت: اگر فردی مدعی عدم کسب و کار باشد و به اشتباه به عنوان حساب تجاری معرفی شود، می تواند مدارک مربوطه را به سازمان مالیاتی ارائه کند و مشکل حل می شود.

وی همچنین از ارسال پیامک به حساب های تجاری و غیرتجاری از ابتدای مهرماه برای مردم خبر داد و گفت: نه تنها شناسایی حساب های تجاری خللی در فعالیت افراد ایجاد نمی کند، بلکه مشوق هایی برای حساب های تجاری نیز در نظر گرفته شده است. پس از اجرای قانون پایانه های تجاری و نظام مالیات مودیان توسط دولت که منجر به ایجاد 19 میلیون درگاه پرداخت و کارتخوان برای جلوگیری از پولشویی و فرار مالیاتی شد، موضوع تفکیک حساب های تجاری از حساب های غیرتجاری به عنوان یک الحاقیه مطرح شد. به این زنجیره که هفته گذشته بانک مرکزی بخشنامه نظارت بر حساب های سپرده را ابلاغ کرد، خدمات بازرگانی و بانکی وابسته برای اجرای شبکه بانکی ابلاغ شد و بر اساس اعلام بانک مرکزی 220 هزار حساب تجاری شناسایی شده است.

اما این تصمیم هیات پول و اعتبار با واکنش بسیاری از کارشناسان مواجه شد. سیامک قاسمی کارشناس اقتصادی در یادداشتی آنلاین نوشت: گفتند حساب های بانکی با گردش مالی بیش از ۳۵ میلیون تومان در ماه تجاری محسوب می شود و باید مالیات پرداخت کند. خانواده ای در مناطق 1 تا 6 تهران با هزینه کرایه، ایاب و ذهاب، غذا، رستوران، پوشاک، مدرسه و هر چیز دیگر بیش از 35 میلیون تومان هزینه دارد!بهام صمدی، کارشناس اقتصادی نیز در یادداشتی نوشت: طبق یک مصوبه شورای پول و اعتبار اگر یک حساب بانکی بیش از 100 تراکنش در ماه داشته باشد و 35 میلیون تومان در تراکنش جابه‌جا شود، معامله تجاری محسوب می‌شود و باید مالیات پرداخت شود. آفرین! فقط بعداً به وضوح اعلام کنید که این مالیات ها در کجا هزینه می شود، ریال به ریال.

دیدگاهتان را بنویسید