100 روستای مازندران امسال گازدار می شوند/ مشکلی برای گازرسانی پروژه پتروشیمی نداریم


ساعت: 18:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839368

کاسم رستمی مایلی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده گازرسانی به 100 روستای استان مازندران تا پایان امسال به اتمام می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، قاسم رستمی مایلی امشب در نشست خبری در مازندران با بیان اینکه در طرح ملی مسکن باید تمامی الزامات مورد نیاز در این حوزه را فراهم کنیم، اظهار کرد: هر جا که برای بنیاد مسکن و سازمان مسکن شهری برنامه ریزی شده است، اجازه دهید این پروژه انجام شود. ما را معرفی کنید ما مسئول ایجاد زیرساخت ها و تامین نیازهای گاز آنها هستیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا دو سال آینده گازرسانی به 350 روستای بالای 20 خانوار استان را تکمیل کنیم.

رئیس شرکت گاز مازندران گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده گازرسانی به 101 روستای استان تا پایان امسال به اتمام می رسد.

این مسئول ادامه داد: کار گازرسانی به بیش از 200 روستای بالای 20 خانوار در استان همچنان باقی است که عمده اقدامات عملیاتی شبکه های داخلی این روستاها انجام شده و تنها کار خطوط اصلی این روستاها انجام شده است. باقی.

رستمی مایلی گفت: کار گازرسانی به روستاهای پایین دست استان به پایان رسیده و تنها کار روستاهای صعب العبور باقی مانده است که امیدواریم در پایان سال 1402 جشن اتمام گازرسانی به روستاها انجام شود. روستاهای استان

وی گفت: در حال حاضر در صدد اجرای طرح گازرسانی در 14 روستای قائم شهر و پلسفید هستیم اما دادستان این منطقه حدود 25 روز است که پروژه را متوقف کرده و کار تعطیل است.

رئیس شرکت گاز مازندران افزود: ما از تخلف پیمانکار دفاع نمی کنیم و برخوردی صورت می گیرد، اما مطالبه داریم که کار متوقف نشود؛ در حالی که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی شرکت گاز، در این زمینه اقدام می کنیم. متاسفانه در نقاط مختلف استان با مشکلات مشابهی مواجه هستیم.

این مسئول گفت: روستاهای زیادی در منطقه هراز داریم که نیاز به گازرسانی به این روستاها دارند، اما به دلیل عرض کم مسیر و مشکلات اداره راه، کار گره خورده است، ضمن اینکه تمام تجهیزات و بودجه برای کار در دسترس هستند. “

رستمی مایلی در پاسخ به سوال خبرنگاران نحوه تامین سوخت مورد نیاز پروژه پتروشیمی شرق استان گفت: سوخت این طرح باید با تقویت خطوط استان از تهران و قم تامین شود. پروژه پتروشیمی را هم به اشتراک گذاشتیم و حتی 7 میلیارد تن برای اشتراک به حساب اداره کل گاز استان واریز شد.

وی همچنین با دفاع از این پروژه ساخت پتروشیمی ها را برای استان مفید دانست و افزود: در نزدیکی محل پروژه ایستگاه بزرگی داریم و مشکلی برای گازرسانی این پروژه نداریم.

رئیس شرکت گاز مازندران تاکید کرد: این اشتراک گذاری توسط استان انجام نشده بلکه تهران و با مطالعه کامل و کارشناسی شده است و باید خطوط ما را تقویت کنند.

این مسئول بیان کرد: 800 میلیارد تن فولاد اعتبار پروژه در منطقه کجور و بلده است که حدود 185 روستا از آن بهره مند می شوند.

رستمی مایلی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما در این پروژه بحث تملک اراضی و مشکلات منابع طبیعی است.

وی در پایان با اشاره به بازدید از 2000 موتور شوفاژ در سال گذشته گفت: برای 100 موتورخانه با هزینه شرکت گاز کارهای لازم برای مصرف بهینه سوخت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید