100 هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان اراکی توزیع می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ بر اهمیت مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: توسعه، نگهداری و حفظ فضای سبز باعث می شود. به درستی انجام نشود در این راستا می توان با فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز به گسترش و توسعه فضاهای سبز کمک کرد.

حسنی گفت: حفاظت، نگهداری و توسعه عرصه های سبز یکی از مهمترین برنامه های صدا و سیما، منظر و مناطق سبز شهری است که در طول سال با جدیت دنبال می شود ضمن اینکه اقداماتی از جمله هرس به موقع و کارشناسی درختان توسط متخصصان خاطرنشان کرد. تغذیه و آبیاری صحیح و به موقع درختان، خاک ورزی و کاشت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: در این راستا در هفته برای کاشت درخت و با در نظر گرفتن شرایط جامعه و بیماری های عروق کرونر قلب، کاشت و توزیع نهال به صورت رایگان در سطح شهری انجام شد. شرایط مناطق و ایستگاه های تعیین شده در بین ساکنان اراکی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، از 15 اسفندماه با آغاز هفته کاشت درخت و منابع طبیعی، 90 هزار اصله نهال مثمر و نابارور از سازمان و 10 هزار اصله نهال با سازمان ها و موسسات عمومی بین مردم به صورت رایگان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توزیع می شود.

حسنی در خصوص نوع گونه های گیاهی که از مناطق سبز شهری محسوب می شوند، گفت: برای کاشت نهال گونه های مناسب با شرایط اقلیمی و سازگار با محیط زیست اراک مانند گنجشک، سنجد، سنجد، توت که سابقه طولانی در کلان شهر دارد. اراک استفاده می شود که کاشت این نهال ها در تمام مناطق شهری انجام می شود.

وی افزود: در اصل یکی از برنامه های سیما، منظر و فضای سبز شهری، همکاری و همکاری سازنده با سازمان ها و ارگان ها در زمینه حفاظت، نگهداری و توسعه فضای سبز است و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است. همکاری این سازمان با وزارت منابع طبیعی، فعالان محیط زیست، ائمه جماعات مساجد شهر اراک، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، معاونت فرهنگی ناحیه اراک و بسیج محلات شهر اراک اشاره کرد. که همکاری های دوجانبه در زمینه حفاظت و توسعه مناطق سبز شهری ایجاد شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در خاتمه به مشکلات گذشته در زمینه آبیاری درختان و فضای سبز در برخی مناطق از جمله کمبود آب خام اشاره کرد که باعث شده است. آبیاری، فضاهای سبز شهری و در راستای بهینه سازی مصرف آب و با تلاش عوامل اجرایی سازمان آب سبز شهر در پنج حوزه، اجرای این طرح موجب کاهش هدررفت آب، مدیریت بهینه آب و صرفه جویی در هزینه های جاری گردید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید