100000 مزرعه ایتالیایی در آستانه تعطیلی هستند


ساعت: 21:18
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818090

با افزایش هزینه های تولید در نتیجه جنگ در اوکراین پدیدار شد.

بسیاری از مزارع در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تهدید بسته شدن مواجه هستند و گفته می شود کشاورزان ایتالیایی قادر به مقابله با افزایش هزینه های تولید نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انجمن کشاورزی اتحادیه اروپا در این هفته در گزارشی اعلام کرد: نزدیک به 100000 مزرعه ایتالیایی به دلیل هزینه های تولید باورنکردنی ناشی از جنگ در اوکراین در آستانه تعطیلی قرار دارند.

به گفته این انجمن، هزینه تولید محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا روز به روز در حال افزایش است و اکنون بیش از هزینه ای است که به کشاورزان و کشاورزان در ازای محصولاتشان، از شیر گرفته تا میوه، گوشت و سبزیجات پرداخت می شود.

این انجمن با استناد به داده‌های سازمان تحقیقات کشاورزی ایتالیا توضیح می‌دهد که بیش از یک مزرعه از هر 10 مزرعه (11%) در آستانه تعطیلی قرار دارد، در حالی که حدود یک سوم جمعیت کشور (30%) در شرایط سود منفی کار می‌کنند.

این انجمن در گزارشی اشاره می کند که تورم ناشی از جنگ در اوکراین باعث افزایش تورم مواد خام کشاورزی یا مواد خام از انرژی گرفته تا گازوئیل، کودهای شیمیایی، خوراک و بذر شده است.

مشکل دیگر تفاوت قیمت نهایی محصولات یا هزینه های تولید با آنچه کشاورزان پس از حمل و فرآوری دریافت می کنند (قیمت فروش) است.

به گفته انجمن کشاورزی اتحادیه اروپا، کشاورزان تنها بین شش تا 15 سنت در هر یورو غذا دریافت می کنند. به عنوان مثال قیمت نان در حال حاضر حدود 13 برابر قیمت گندم است.

این انجمن هیچ راه حلی برای این مشکل ارائه نمی دهد، اما سناریوی دراماتیکی را ترسیم می کند که در آن بسته شدن مزارع باعث کاهش محصول می شود و ایتالیا را وادار می کند تا حتی بیشتر به واردات محصولات کشاورزی وابسته شود.

ایتالیا در حال حاضر 64 درصد غلات خود را از خارج خریداری می کند، همچنین 49 درصد گوشت گاو و 38 درصد گوشت خوک را وارد می کند.

همچنین بیش از نیمی از ذرت و یک سوم سویا مورد نیاز برای خوراک دام را وارد می کند. تحلیلگران می گویند این هزینه ها می تواند در آینده نزدیک به طور چشمگیری افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید