10800 تخت به مراکز درمانی کشور در دولت سیزدهم اضافه شد/120 آمبولانس در اغتشاشات اخیر آسیب دید.


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916546

عین الهی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 10 هزار و 800 تخت در 79 مرکز در کشور ایجاد و اضافه شده و تا پایان سال 7 هزار و 700 تخت دیگر در نظر گرفته شده است و مقدمات افتتاح چندین مرکز درمانی در کشور وجود دارد. هر هفته.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: استان مرکزی یکی از استان های منحصر به فرد در همه ابعاد است و این امر به دلیل است. به حضور کارکنان انقلابی و زحمتکش.

عین الهی گفت: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اقدامات قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است که مهمترین آن کنترل و مدیریت بیماری کرونا بود که کادر درمانی بسیار تلاش کردند. در این راستا با بسیج و مردم تلاش می کنند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی مسئولیت پذیرفت که روزانه 50 هزار بیمار کرونا، 20 هزار بستری، 8 هزار بیمار بدحال و بیش از 700 نفر در روز بر اثر این ویروس جان خود را از دست می دهند.

وزیر بهداشت گفت: قبل از دولت سیزدهم 18 میلیون واکسن تزریق شد اما با روی کار آمدن این دولت کار تزریق واکسن در حجم وسیع آغاز شد و تاکنون 155 میلیون واکسن زده شده که 96 درصد آن بوده است. دوز اول دوم اینکه تاکنون حدود 90 درصد و در مجموع 75 درصد از کل جمعیت کشور واکسن کرونا دریافت کرده اند و این موفقیت با کمک مردم، دانشمندان و پرسنل بهداشتی در مدت زمان کوتاهی به دست آمده است.

عین الهی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تا آذرماه سال گذشته 122 هزار مورد فوت ناشی از این بیماری در کشور به ثبت رسیده و از آذر ماه سال 1400 تاکنون 14 هزار نفر جان خود را از دست داده اند که نشان از موفقیت در کنترل این بیماری در کشور دارد.

وی ادامه داد: دانشمندان ایرانی در تولید واکسن بسیار موفق بوده اند و 6 مرکز تولید واکسن با بسترهای مختلف کار کرده اند و امروز در شرایطی هستیم که نه تنها نیازی به واکسن نداریم، بلکه می توانیم فناوری واکسن را نیز صادر کنیم. امکان تولید واکسن برای هر تهدید بیماری دیگری وجود دارد.

وزیر بهداشت و درمان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 10 هزار و 800 تخت در 79 مرکز در کشور ایجاد و اضافه شده است و تا پایان سال 7700 تخت دیگر در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی برای افتتاح چندین مرکز درمانی در کشور هستند. کشور هر هفته .

وی افزود: کادر پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس فداکاری های زیادی کردند، در دوران کرونا شهرت خوبی کسب کردند و خوش درخشیدند و حدود 300 شهید مدافع سلامت در این دوران تقدیم شدند.

عین الهی گفت: در خصوص بیمه سلامت امسال طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی 6 هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد که بر این اساس 6 میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه بیمه رایگان دریافت کردند و تنها حدود یک در میلیون نفر. یک و نیم دیگر افراد بدون بیمه در کشور هستند که سه ماه مهلت داده اند تا آزمایشات گسترده را انجام دهند.

وی ادامه داد: تعرفه پرستاری در سال 1385 تصویب شد اما اجرایی نشد، اما با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و تلاش صداوسیما، پنج هزار میلیارد تومان نیز به این موضوع اختصاص یافت و تعرفه پرستاری به تصویب شورای عالی رسید. بیمه سلامت و هیئت دولت در ماه گذشته تصویب و اجرا و پرداخت شد.

وزیر بهداشت و درمان گفت: امسال 10 هزار و 600 دانشجو در ظرفیت پزشکی پذیرش شدند که این تعداد در سال گذشته 7 هزار نفر بود و امسال برای اولین بار در تاریخ انقلاب 4 هزار متخصص در همه رشته ها تعیین شدند که آینده کشور بسیار خوب است.

وی ادامه داد: رتبه علمی کشور 16 بود که امسال به 15 ارتقا یافت و در بحث کار دانش بنیان سلامت 43 درصد افزایش دارد و حدود 12 پارک علم و فناوری و روستاهای دانش بنیان است.

عین الهی تصریح کرد: ارز ترجیحی برای داروی کشور داده شد و جمهوری اسلامی نه تنها به 85 میلیون نفر در کشور خود، بلکه به 400 میلیون نفر در کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان دارو داد چرا که هزینه مواد مخدر در کشور ارزان است و به صورت قاچاق وارد این کشورها می شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه ارز ترجیحی توسط افراد مشاهده شد، فاکتورها و پیش فاکتورها واقعی نبودند و برای حل این مشکل در مجلس امسال به وزارت کشور اجازه داد تا ارز ترجیحی نیمایی را در بحث دارو تغییر دهد. این مسیر طرح دارو یار را آغاز کرد که منجر به ارائه مابه التفاوت ارز ترجیحی و نیم ارز به کاربر شد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم 850 مرکز بهداشتی درمانی افتتاح شده و تا پایان سال 2 هزار مرکز دیگر هدف قرار گرفته است و متاسفانه این وزارتخانه در بحث آمبولانس مشکل دارد زیرا در اغتشاشات اخیر 120 دستگاه آمبولانس دچار آتش سوزی شد که می توان از بین برد. استفاده نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید