109 پروژه مخابراتی در استان سمنان به بهره برداری رسیده است


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891925

مدیرکل مخابرات استان سمنان از افتتاح پروژه های مخابراتی در این استان به مناسبت هفته دولت 1401 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید دارایی مدیر مخابرات منطقه سمنان در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: بسترهای لازم برای افتتاح 109 پروژه مخابراتی در هفته دولت در استان سمنان فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان بیان کرد: توسعه دیتا در استان، استقرار کابل های نوری، توسعه شبکه FTTH، ارائه خدمات مخابراتی بی سیم، بهبود پوشش تلفن همراه روستاها و جاده های بدون پوشش شبکه همراه اول، نصب و راه اندازی. در بهره برداری از فناوری 3G و 4G، نوسازی و بهسازی سیستم های برق رسانی و برق مراکز مخابراتی از جمله طرح هایی است که در هفته دولت امسال در منطقه سمنان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای تکمیل این پروژه ها افزود: میزان سرمایه گذاری این پروژه ها بیش از 185 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان همچنین بیان کرد: به مناسبت هفته دولت، 42 پروژه در حوزه توسعه شبکه شامل پروژه های فیبر نوری، FTTH و بی سیم با مشخصات استقرار فیبر شهری و بین شهری سازمان ها برای تسهیل ارتباطات انجام شد. مراکز و انتقال شهری و روستایی، نصب تجهیزات FTTH در روستا و نصب وایرلس آماده بهره برداری برای بهبود انتقال بین مراکز و توسعه شبکه نوری و مسی و 33 پروژه دیتا در حوزه های توسعه، ظرفیت سازی و ارتقای داده است. زیرساخت با هدف کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتری.

وی با اشاره به اینکه 23 پروژه همراه اول از جمله راه اندازی فناوری های نسل جدید و تقویت سایت های BTS افتتاح می شود، گفت: همچنین 5 پروژه در حوزه تلفن ثابت برای تسهیل ارتباطات مراکز و انتقال شهری و روستایی و 6 پروژه در زمینه توسعه انرژی و تامین برق با هدف ارتقای پایداری و قابلیت اطمینان شبکه و تامین برق پایدار در استان سمنان محقق شده است.

توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و توسعه متوازن خدمات مخابراتی و ارتباطی در سطح استان، جلب رضایت مشترکین از طریق ارائه خدمات بهینه و پایدارتر، توسعه و بهینه سازی شبکه های ثابت، سیار و دیتا، ارائه و ارتقای فناوری های نوین و تداوم آن. وی با سرعت به پیشرفت فناوری و صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله اهداف اجرای پروژه های مخابراتی اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید