11 درصد از اماکن آموزشی خراسان شمالی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842631

امین فلا کوشکی گفت: 11.2 درصد از مراکز آموزشی استان خراسان شمالی نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، امین فلا کوشکی مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری گفت: خراسان شمالی یک هزار و 550 مدرسه با 7 هزار و 400 کلاس درس دارد.

وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در استان خراسان شمالی برای هر دانش آموز 5.28 متر مربع است که نسبت به کشور بیشتر است.

فلاح کوشکی همچنین در خصوص استحکام فضاهای آموزشی در استان خراسان شمالی افزود: 11.2 درصد فضاهای آموزشی استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

این مسئول بیان کرد: بر اساس هدایت در سال های اخیر مشکل اصلی استان بحث مدارس سفالی و سنگی و سیستم گرمایشی بود که با حذف 45 مدرسه سفالی و گلی در سال 97 و جمع آوری مدارس سنگی در سال 98 این مشکل برطرف شد. و تجهیزات آنها. “مدارس با سیستم گرمایش استاندارد، مدرسه بهبود یافته است.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به استان خراسان شمالی گفت: بر اساس این سفر 1500 میلیارد تن اعتبار برای لغو مدارس دو نوبته و صومعه سرا در نظر گرفته شده است.

فلا وام های خیریه در سال گذشته را 44 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به طور متوسط ​​هر 10 روز یک پروژه در استان راه اندازی شده است و افزایش چشمگیری در جذب وام های خیریه در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی از برکات استان بود، گفت: وام های مصوب در قالب این سفر بالغ بر 119 میلیارد تن بود که با اقدامات بعدی این میزان به 330 میلیارد تن رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید