11 حیوان وحشی از Saluk توسط طاعون / نظارت Saluk با 10 خدمه محیط بان کشته شدند

زمان: 13:32
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775825

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مطرح کرد ؛

حسن پهلوان گفت: 11 پستاندار وحشی از منطقه حفاظت شده سالوک در خراسان شمالی به دلیل طاعون نشخوارکنندگان کوچک در چند روز گذشته ناپدید شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن پهلوان مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در مصاحبه با عصراترک اظهار داشت: شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده سلوک در شهر اسفراین ایس را پیدا کرده است.

پهلوان گفت: تاکنون 11 گاو و بز و سه بره به این بیماری مبتلا شده و تلف شده اند.

وی خاطرنشان کرد: لاشه این گونه ها به اداره کل دامپزشکی استان تحویل داده شد که پس از انجام آزمایشات روی لاشه های پیدا شده ، مرگ آنها بر اثر بیماری نشخوارکنندگان کوچک اعلام شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: شیوع این بیماری در سایر مناطق تحت هدایت اداره کل محیط زیست استان مشاهده یا گزارش نشده است.

وی در ادامه درباره علت شیوع این بیماری در منطقه سالوک گفت: این بیماری یک بیماری شایع دام و حیات وحش است.

پهلوان گفت: با توجه به اینکه گله های دامدار دارای مجوز چرا هر سال از 15 ژوئن به مدت سه ماه اجازه چرای در منطقه حفاظت شده را دارند ، این بیماری از حیوانات اهلی آلوده به این بیماری به حیات وحش سالوک سرایت می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بحران خشکسالی عامل اصلی این بیماری در حیوانات اهلی است.

مدیر امور عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در خاتمه اعلام کرد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری در سایر زیستگاه های حیات وحش استان ، یگان حفاظت این اداره کل همچنین دارای 20 محیط بان در قالب 10 تیم در منطقه حفاظت شده سالوک در حال گشت زنی و نظارت هستند.

وی افزود: لاشه حیوانات وحشی آلوده به این بیماری پس از انجام آزمایشات سوزانده شد.

پهلوان همچنین گفت که آب آشامیدنی منطقه با آهک پاشیده شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید