110 هزار زائر ایرانی از عتبات عالیات به کشور بازگشتند


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897577

تعداد زائران خروجی از مرز به سمت عتبات عالیات کاهش یافته و بیشتر تردد در مسیر رفت و برگشت است، به طوری که 110 هزار نفر از کربلای معلی خارج شده و به کشور بازگشته اند و تمامی امکانات برای بازگشت زائران به کشور بسیج شده است. سازمان های مجری قانون تلاش کرده اند.از آنها برای پذیرایی از زائران استفاده می شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا ؛ تنها چند روز دیگر به پیاده روی اربعین حسینی باقی مانده و مسئولان کشورمان همچنان در تلاش هستند تا برنامه ریزی مناسبی برای پیاده روی اربعین حسینی امسال داشته باشند. پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) آغاز و به حرم عبدالعظیم حسنی ختم می شود.

110 هزار زائر ایرانی از عتبات عالیات به کشور بازگشتند

محمد حیدری رئیس فرماندهی قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص وضعیت مرز خسروی گفت: خروج زائران از مرز به عتبات عالیات کاهش یافته و اکثرا از این تردد به مسیر معکوس متصل است، به طوری که 110 هزار نفر از کربلای معلی رفتند و به کشور بازگشتند، اما همچنان در حال خروج از کشور هستند. به گفته رئیس فرماندهی قصرشیرین، امروز و فردا شاهد بازگشت این پیک از مرز خسروی هستیم.

به گفته سرپرست فرمانداری قصرشیرین، با توجه به اینکه ورود زائرین به کشور از طریق مرز 24 ساعته خسروی و ورود نیز تدریجی است، در مسیر رفت و برگشت زائران مشکل و ازدحام نداریم. حیدری همچنین گفت: اسکان و اطعام زائران همانند گذشته انجام می شود، همچنین وسایل حمل و نقل عمومی کافی برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است.

حضور بیش از یک میلیون زائر ایرانی در عراق

سردار تیمور حسینی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته نزدیک به 160 هزار نفر تنها از مرز مهران وارد کشور شده اند، گفت: پیش بینی می شود تا پایان امروز این تعداد به 210 هزار نفر برسد. نتایج سامانه ها نشان می دهد که همچنان نزدیک به یک میلیون و 210 هزار زائر ایرانی در عراق حضور دارند.

جانشین پلیس راهور فرجا افزود: هجرت همچنان ادامه دارد و در 24 ساعت گذشته نزدیک به 60 هزار زائر از کشور خارج شده اند. معاون راهور فرج گفت: روزهای جمعه و شنبه مسیر ایلام به مهران یکطرفه خواهد بود و بر اساس پیش بینی در روزهای جمعه و شنبه تنها از مرز مهران با احتمال ورود بیش از 300 هزار زائر به کشور مواجه خواهیم بود. .

بازگشت 106 میلیون زائر اربعین حسینی به کشور

سردار سرتیپ محمد شرفی با بیان اینکه با موج سنگین بازگشت زائران از مرزهای شش گانه و مرز هوایی به کشور مواجه هستیم، گفت: تمامی امکانات برای بازگشت بدون معطلی زائران به کشور و مسئولان انتظامی بسیج شده است. تمام تلاش خود را برای پذیرایی از آنها انجام می دهند و زائران استخدام می شوند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر با دو وضعیت متفاوت در زمینه بازگشت زائران مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر تعداد زائران ورودی به کشور بیشتر از خروج زائران به کربلا است و در روزهای آینده بازگشت زائران به اوج خود می رسد.

وی به زائران اربعین توصیه کرد سفر خود را مدیریت کنند و توقف در عراق را به حداقل برسانند تا دولت عراق بتواند حجم زیادی از زائران اربعین را مدیریت کند. فرمانده قرارگاه اربعین فرج از زائران خواست پس از استراحت و رفع خستگی سفر خود را به سمت شهرهای خود آغاز کرده و همراهی لازم از ماموران انتظامی و پلیس راه را داشته باشند.

وزش باد شدید در عراق تا اواخر وقت امروز

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، آسمان شهرهای زیارتی عراق و مسیر تردد زائران اربعین حسینی صاف است و در این مناطق وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب است و ورزش های بادی در عراق تا اواخر وقت امروز تشدید می شود.

سید مجید میر احمدی رئیس ستاد اربعین حسینی نیز گفت: برای افرادی که هنوز عازم کربلا نشده اند امکان پست وجود دارد و مقرر شده موکب ها به خدمت رسانی به زائران دیرهنگام عراق ادامه دهند. .

اعزام 100 دستگاه وانت برای انتقال زائران از اربعین به مرز مهران

مهدی جمالی نژاد معاون امور عمرانی، عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور نیز اظهار داشت: بر اساس دستور وزیر کشور و با مساعدت اتحادیه تاکسیرانی برای 100 دستگاه از این خودروهای تحویلی یک راننده تامین شد. و به طور موقت در اختیار ستاد اربعین قرار گرفتند.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد 50 دستگاه ون از شبکه تاکسیرانی موجود و فعال تهران نیز برای تسهیل در تردد زائران به ویژه زائران در حال بازگشت به کشور راهی مرز مهران شدند. وی یادآور شد: همچنین 133 دستگاه اتوبوس خریداری شده توسط وزارت کشور برای حمل و نقل درون شهری تا پایان برنامه اربعین در هفته گذشته به صورت موقت به مهران اعزام و در اختیار ستاد قرار گرفت که پیش بینی می شود تعداد آنها به 200 دستگاه افزایش یابد. . پیدا کردن

دیدگاهتان را بنویسید