110 هزار پرس گرم بین کرمانشاهی ها توزیع می شود / مددجویان اشتغال بین 15 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تا پایان سال


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820094

مدیرکل کمیته یاری امام خمینی(ره) استان کرمانشاه این موضوع را مطرح کرد؛

پیمان ترکمانه گفت: در راستای توسعه اشتغالزایی برای خانوارهای تحت پوشش، با توزیع هزار میلیارد تن بر روی زمینه ایجاد 15 هزار شغل برای هزار و 401 نفر متمرکز شده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، پیمان ترکمانه روز چهارشنبه در نشست خبری به تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم برای رضای خداوند انجام خواهیم داد.

مدیرکل کمیته مددکاری امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: یکی از برنامه های ماه مبارک رمضان اطعام مهدوی است. امسال نیز مانند سال های گذشته قصد داریم این حرکت را مردمی کنیم و کمیته مددکاری به گروه های مختلف مردم کمک می کند تا کار کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از 15 تا 23 هفته یتیم اعلام شده است، 110 هزار پرس غذای گرم و 25 هزار بسته غذا به ارزش هر بسته 250 هزار ریال در دستور کار داریم. درب منزل مشتریان تحویل داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب ایتام، مردم و خیرین سال ها در این طرح حضور چشمگیری داشته اند و به دنبال گسترش این طرح هستیم.

ترکمانه گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در تلاش هستیم با رعایت موازین شرعی زمینه دریافت زکات فطره در شهرها و روستاها را فراهم کنیم.

وی در ادامه به طرح های 1401 اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال در راستای توسعه اشتغال خانواده های تحت پوشش امسال منابع بیشتری علاوه بر حمایت از خانواده های تحت پوشش در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد. «ما در 5 دهک آخر جامعه در این راستا خدمات ارائه می دهیم.

ترکمانه گفت: بر این اساس برای سال 1401 روی حوزه 15 هزار شغل متمرکز شده ایم که هزار میلیارد تن توزیع می کنیم.

وی گفت: همچنین 4 هزار نفر از مستعدان در مراکز تولیدی و خدماتی تحت پوشش کمیته امداد به کار گرفته می شوند.

ترکمانه گفت: در صورت جذب کاریابی توسط شرکت ها و موسسات تحت پوشش کمیته امداد، سهم بیمه کارفرما تا دو سال توسط کمیته حمایت پرداخت می شود که در سال اول 100 درصد و در سال دوم 50 درصد خواهد بود. سال.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد انگیزه در کارفرمایان برای استخدام مددجویان و فرزندان جویای کار است تا کارفرمایان بتوانند با استخدام مددجویان تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 100 میلیون تن به ازای هر نفر را دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: یکی از فعالیت های مهم در سال 1401 جذب مشارکت های مردمی و توسعه مراکز خیریه در استان است و تلاش خواهیم کرد در فضای مهربانی هماهنگی بیشتری ایجاد کنیم و از همپوشانی ها بکاهیم. خانواده های بیشتری از خدمات. “از کمیته کمک استفاده کنید.

وی گفت: در حال حاضر 180 خیر در کرمانشاه با مجوز کمیته امداد به جامعه هدف خدمات ارائه می کنند.

ترکمانه همچنین به راه اندازی سامانه خیریه غیرحضوری اشاره کرد و گفت: فاز اول سامانه هوشمند امداد اواخر سال گذشته برای کمک به ارائه خدمات به مشتریان و همچنین دسترسی آسان به اطلاعات برای ما راه اندازی شد و امیدواریم در سال جاری بهره برداری شود. اقدامات مناسب برای توسعه این سیستم.

وی ادامه داد: از آنجایی که این سامانه به صورت آنلاین به 36 پایگاه داده متصل است، بنابراین می توانیم به صحت اطلاعات دسترسی سریع تری داشته باشیم و ارائه خدمات را افزایش دهیم.

ترکمانه گفت: در پایان سال گذشته 58 هزار خانوار با 172 هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیسیون قرار گرفتند که با کمک مجلس و دولت حدود 516 میلیارد تن مستمری پرداخت شد.

وی گفت: سال گذشته موفق شدیم ۲ هزار و ۳۳۱ دستگاه جهیزیه به ارزش ۴۵ میلیارد تن به دختران جوان روسی اهدا کنیم.

ترکمانه اذعان داشت: علاوه بر این در حوزه مسکن نیز هزار و 425 واحد مسکونی برای مشتریان ساخته و خریداری و 1120 واحد را تعمیر کردیم و 13 میلیارد تن نیز در رابطه با ساخت مسکن به خانواده مددجویان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته مددکاری امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: در حوزه فرهنگی، مشاوره و آموزشی 11 میلیارد تن برای تربیت طلاب، طلاب و دانش آموزان زیر پوشش پرداخت شده است تا خدشه ای به تحصیل آنها وارد نشود.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال موفق شدیم برای 8 هزار شغل ایجاد کنیم که 336 میلیارد تن اعتبار هزینه شد یعنی. برای هر شغل به طور متوسط ​​50 میلیون تن اعتبار پرداخت شد.

ترکمانه گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات خانواده ها با بازپرداخت وام برطرف شده است که در مجموع 8 هزار و 900 فقره وام با رقم 82 میلیارد تن به خانوارهای تحت تکفل بازپرداخت شده است.

وی گفت: در حال حاضر 34 هزار خیر به صورت مستمر به ایتام کمک می کنند که از این تعداد 11 هزار کودک تحت پوشش این افراد هستند و از مراقبت این خیرین بهره مند می شوند.

ترکمانه گفت: این خیرین ماهانه 64 میلیارد تن به ایتام و نیازمندان تحت پوشش پرداخت می کنند که نسبت به سال 99 حدود 56 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه در سال گذشته 7 میلیارد تن کمک به کمیته امداد کمیته امداد از طریق صندوق صدقات اهدا کردند که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته و 22 هزار هزار کارگر فعال در این حوزه هستند. کاهش یافته است و امسال با پرداخت غیرحضوری سعی در افزایش این رقم داریم.

ترکمانه با بیان اینکه 25.6 درصد خدمات از طریق کمک های مردمی ارائه می شود، گفت: سال گذشته 56 میلیارد تن زکات جمع آوری شد که بیشتر آن صرف نیازمندان همین منطقه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید