1100 یورو؛ حداقل دستمزد کارگران در اروپا

ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803051

یک کارشناس کار با اشاره به تصویب حداقل دستمزد در سال 2022 گفت: نیروی انسانی سرمایه بزرگ و ارزشمندی در سراسر جهان است و کشورها حقوق خود را افزایش می دهند تا به سرمایه انسانی و رفاه خانواده خود توجه کنند. اروپا آنها آمدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید حاج اسماعیلی به تعیین حداقل دستمزد کارگران و کارگری در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: در کل اروپا رقم تعیین شده برای دستمزد در سال 2022 1100 یورو است که در همه کشورهای اروپایی رعایت می شود. این رقم معیشت خانواده را تامین می کند.«و مردم حتی می توانند یک خانه کوچک ساده را با حدود 600 یورو اجاره کنند و بقیه را صرف هزینه های دیگر کنند.

وی در خصوص بالا بودن اجاره بها در کشورهای اروپایی گفت: در اروپا اکثر خانه ها ملک دولتی و شهرداری است. افراد حتی می توانند خانه مبله و با تمام امکانات را اجاره کنند، بنابراین مبلغ 600 یورو برای اجاره چنین خانه هایی است و البته خانه های غیردولتی و رایگان گران است.

این کارشناس کار ادامه داد: تصویب 1100 یورو در ماه در شرایطی است که همه کشورها تحت تاثیر تاج و تخت هستند و کسب و کار و نیروی کار در مضیقه هستند، بنابراین معتقدم دولت در عین حال که باید به وظایف مدیریتی خود عمل کند، اما برای امرار معاش خانواده ها ضروری است.» به کارمندانی فکر کنید که در سال های اخیر با کاهش قدرت خرید مواجه شده اند.

حاج اسماعیلی در پاسخ به این سوال که کارفرمایان در اروپا چگونه پرداخت 30 میلیون تن کار در ماه را پذیرفته اند؟ وی پاسخ داد: همه کشورها برای توجه به سرمایه انسانی خود و رفاه خانواده ها افزایش دستمزد را پذیرفته اند و در این مسیر حرکت می کنند چرا که نیروی کار سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای کشورهاست و باید در آن گنجانده شود. در سیاست ها.» اجازه دهید خودمان به این اصل توجه کنیم.

وی با اشاره به رویکرد طرفین در تعیین دستمزد خاطرنشان کرد: موضوع دستمزد که طرفین نسبت به آن حساس هستند رویکردهای متعددی را دنبال می کند. یکی معیشت خانواده هاست که در بطن تعهدات حاکمیتی طرفین قرار دارد. دوم نیروی کار است و همه کشورها برای سرمایه انسانی خود حساب ویژه ای دارند، زیرا موتور توسعه کشور است و سوم هزینه کاهش دستمزد خانواده است که از نظر اجتماعی و فرهنگی در جامعه به وجود می آید.

این کارشناس کار با بیان اینکه اگر مردم نتوانند با حقوق دریافتی نیازهای اولیه خود را تامین کنند، ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی زیادی به وجود می آید، گفت: تحمیل هزینه در کشور می تواند به خانواده ها و نیروی کار آسیب برساند. مجموعه ها و شرکت ها

به گفته حاج اسماعیلی، صیانت از نیروی کار با گفتار محقق نمی شود و باید در عمل به معیشت و دستمزد کارگران توجه کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید