115 روستای بدون برق و 250 روستا در استان یزد دارای تنش شدید آبی هستند

ساعت: 20:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792868

محرابیان وزیر نیرو گفت: 115 روستا در استان یزد بدون برق هستند، 250 روستا دارای تنش شدید آبی هستند که باید برای رفع این مشکلات برنامه ریزی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، علی اکبر محرابیان دقایقی پیش در شورای اداری استان یزد با ارائه گزارشی از ظرفیت تولید برق در استان یزد گفت: 1965 مگاوات پیک مصرف استان یزد است.

وزیر نیرو با بیان اینکه چندین نیروگاه صنعتی با سرمایه گذاری صنعتی در استان یزد در حال ساخت است، افزود: این نیروگاه ها در نقاط مختلف استان مستقر هستند و تفاهم نامه های لازم با سرمایه گذاران انجام شده است.

محرابیان با بیان اینکه استان یزد 99.7 درصد برق دارد، گفت: 115 روستای بدون برق در استان داریم که باید به سرعت برق رسانی شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه های متعددی در حوزه آب داریم، ادامه داد: با تامین منابع تنش آبی را در استان یزد مدیریت می کنیم.

وی با اشاره به مجموع منابع آبی استان یزد گفت: در بهره برداری از آب شهری 99 درصد سود داریم اما تنش آبی وجود دارد و 15 روستای بدون آب و 250 روستای با تنش شدید آبی داریم که در قرارداد با امام زمان (عج) قرارگاه حسن (ع) در اقدامی جهادی در شبکه آبرسانی بخشی از روستاهای بدون آب و با تنش ایجاد می شود.

محرابیان با اشاره به نیاز 1800 میلیارد تنی سرمایه آبی برای تحقق رینگ انتقال آب، گفت: از این میزان تحقیق و کار هزار و 200 میلیارد تن آغاز شده است و امیدواریم با ایجاد این امر شاهد توزیع مناسب تری آب در استان یزد باشیم. حلقه.

وزیر نیرو تصریح کرد: در اردکان ۲۱۱ لیتر در ثانیه آب صنایع را تامین می کنیم و پس از نمک زدایی بخشی از آن را تامین می کند.

محرابیان با اشاره به بهره مندی 40 درصدی از شبکه فاضلاب یزد گفت: با عقد قرارداد با صنعت، این میزان به زودی به 75 درصد می رسد.

وی گفت: برنامه دوم انتقال آب از دریا به میزان 250 میلیون مترمکعب در سال را داریم که دعوتنامه آن منتشر و پیمانکار مشخص شده است.

محرابیان خط اول انتقال آب خلیج فارس به یزد را نیز عنوان کرد: بخشی از خط ویژه آب در حال تحویل است و بخشی دیگر نیز به زودی تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر پروژه های زیادی در استان متوقف شده است، افزود: برنامه های میان مدت، کوتاه مدت و بلندمدت زیادی برای رفع تنش آبی در استان یزد داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید