12 درصد مدارس کشور غیردولتی هستند/ ارتقای کیفی مدارس دولتی و اجرای سند تحول بنیادین در رأس اهداف دولت قرار دارد.


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839727

احمد محمودده با بیان اینکه میانگین تعداد مدارس غیرانتفاعی در ایران به 12.19 درصد رسیده است، گفت: میانگین هدف 16 درصد است که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش تجلیل از همکاران مدارس آموزش از راه دور خراسان شمالی اظهار داشت: در تاریخ آموزش و پرورش. موسسات خیریه، وقف ها، سازمان های مردم نهاد، نهادهای انقلابی و مذهبی در اشکال مختلف از قدیم الایام آموزش رسمی کشور را داشته و در این زمینه مشارکت جدی دارند.

وی با بیان اینکه مشارکت خیران در آموزش و پرورش زیاد است، گفت: در بسیاری از استان ها میزان وام هایی که برای ساخت مدارس توسط خیران داده می شود بیشتر از دولت است.

محموده افزود: در حوزه آموزش، همکاری و مشارکت خیران، معلمان و مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ دانش آموزی به دلیل کمبود امکانات از تحصیل محروم نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تلاش می کنیم از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم، گفت: کیفیت مدارس دولتی و اجرای سند تحول بنیادین از اهداف این وزارتخانه است.

وی خاطرنشان کرد: همه ارکان آموزش و پرورش در این سند آمده است تا بتوانیم بر اساس فرمایشات و لهجه های مقام معظم رهبری گام برداریم.

محمودزاده گسترش مدارس آموزش از راه دور را یکی از رسالت های اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در تمامی اسناد بالادستی، هدف توسعه و تقویت مدارس غیردولتی مانند گام دوم انقلاب در برنامه های وزارتخانه است. به آموزش از راه دور و مدارس غیردولتی پرداخت می شود که باید منجر به هم افزایی و همگرایی کمی و کیفی آموزش در سراسر کشور شود.

وی گفت: رسالت خطیر و کار بزرگی که باید در عرصه تعلیم و تربیت اعم از تربیت در تراز انقلاب اسلامی، مسائل اعتقادی، اخلاقی، علمی، تعهد، بصیرت و اقتدار انجام شود که باید در سند اساسی تغییر بخشی از ماموریت است.«اینها سرمایه های اصلی این سازمان هستند.

محموده گفت: این رسالت خطیر تنها از طریق آموزش و پرورش دولتی امکان پذیر نیست، بنابراین همه کسانی که تحصیلات دارند باید حضور داشته باشند، بنابراین این مسئولیت بزرگ و رسالت تربیت نیرو برای آینده انقلاب اسلامی که مهمترین و مهمترین آن است. می توان به بزرگترین دارایی دست یافت. «نیروی کار تمام شده است.

وی با توجه به تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که نگاه ویژه ای به نیروی کار به عنوان سرمایه کشور دارد، گفت: نیروی کار عاملی برای خودسازی هر جامعه ای خواهد بود. جامعه سازندگی و تمدن خواهد شد.

محموده گفت: در حال حاضر 18 نوع آموزشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی، غیر انتفاعی در کشور وجود دارد که در ایران به طور میانگین به 12.19 درصد رسیده است در حالی که تا 16 درصد هدایت شده است، اما تاکنون این جایگاه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مدارس غیردولتی و از راه دور شاید برای همه سخت و امکان پذیر نباشد، گفت: بر این اساس نیروهای بازنشسته آموزشی می توانند با داشتن تعاونی حرکت آموزشی، فرهنگی و آموزشی خوبی را رقم بزنند.

محمودزاده گفت: وزارت آموزش و پرورش واگذاری مدارس و مراکز غیردولتی غیردولتی به افرادی که دارای صلاحیت حرفه ای در آموزش و پرورش هستند را در دستور کار دارد. صنفی باشد و فردی که بهترین عملکرد و کار با کیفیت را داشته باشد مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قطعا آموزش های حضوری آموزش عالی وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تاج علیرغم همه محدودیت هایی که دارد، گسترش بستر آموزش الکترونیکی را که قبلا بوده تضمین کرده است. اقدامات خوبی در کشور صورت نگرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید