12 فروردین; این روز برای اثبات حقانیت مردم سالاری دینی بود


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818641

ابوالفضل صادقی هدف از ایجاد مردم سالاری دینی را ایجاد زندگی طیبه دانست و گفت: در نظام مردم سالاری دینی حاکم در جمهوری اسلامی ماهیت همه چیز خداست و ارزش قوانین در نهایت بر اساس قوانین الهی سنجیده می شود. ” امنیت فراتر از مردم است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل صادقی، کارشناس مسائل سیاسی، 12 فروردین ماه در گفت و گو با مردم سالاری دینی به مرآت گفت: اولین صحنه حضور مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل می گیرد و در آن روز متولد شد. جمهوری اسلامی

این تحلیلگر سیاسی در ادامه اذعان می کند: در این روز بزرگ و مهم، برای اولین بار از بدو اسلام، نظامی پدید آمد که دارای دو رکن مهم مردمی و الهی است.

وی با تبیین نظام مردم سالاری دینی و تفاوت آن با حکومت های لیبرال دمکراتیک، اذعان داشت: حکومت ها و نظام های دموکراتیک نتیجه دموکراسی غیر مدرسه ای است که در آن حکومت خود را متعهد به مکتبی خاص نمی داند و فقط نسبت به مردم می داند. رای به شامل وضع قوانین و مقررات و انتخاب پیمانکاران.

صدکی خاطرنشان کرد: اگرچه در نظام های دموکراتیک در سراسر جهان به نظر می رسد مردم مسیر حکومت را تعیین می کنند، اما در عقبه نظام های سرمایه داری بر مردم مسلط هستند.

به گفته این کارشناس سیاسی، این نوع دموکراسی به دنبال سکولاریسم و ​​خروج دین از عرصه عمومی و واگذاری امور جهان به عقل بشری است که بر اساس آن حتی اگر مردم در شرایطی موافق و به نامحرم رای دهند، خواهد بود. الزام آور.

این تحلیلگر و کارشناس سیاسی، هدف از ایجاد مردم سالاری دینی را ایجاد زندگی خوب دانست و افزود: در نظام مردم سالاری دینی حاکم در جمهوری اسلامی، ماهیت همه چیز خداست و ارزش قوانین در نهایت بر اساس الهی سنجیده می شود. قوانین. «ایجاد رفاه و امنیت فراتر از مردم است.

صدچی در پاسخ به تردیدها در مورد تکرار همه پرسی در سال 1958 گفت: بسیاری از کشورهایی که در سراسر جهان ادعای دموکراسی دارند، مانند ایالات متحده، حتی یک بار در مورد آنها همه پرسی انجام نداده اند، بلکه در کشور ما است. دو رفراندوم برگزار شد، گاهی مردم مسلمان کشور ما واقعاً خواهان حکومت دینی و نظام دینی هستند، اما با عده ای نالایق در رأس حکومت و به طور کلی اکثریت، فارغ از نژاد، قومیت و گرایش سیاسی مخالفت می کنند. با اصل سیستم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید