12 هزار هکتار از سطح زیر کشت پسته در منطقه جنگلی رشتخوار قطب تولید پسته در استان خراسان رضوی است.


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917778

باوش گفت: 12 هزار هکتار محصول استراتژیک پسته در منطقه جنگلی رشتخوار وجود دارد که این بخش را به یکی از قطب های اصلی تولید پسته در استان خراسان رضوی تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حسین باوش فرماندار رشتخوار صبح امروز در همایش بانک کشاورزی اجلاس کشاورزان و تولیدکنندگان بخش جنگلی با بیان اینکه جنگل ظرفیت بالایی در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارد، گفت: 12 مورد وجود دارد. هزار هکتار محصول استراتژیک پسته در پهنه جنگلی این بخش را تبدیل به یک بخش کرده است. به قطب تولید پسته در استان تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: در منطقه رشتخوار بیشتر کشاورزان زعفران کشت می کنند که به دلیل خشکسالی های اخیر و کمبود آب، جایی برای کاشت این گیاه وجود ندارد.

فرماندار رشتخوار همچنین از تلاش های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در بحث رسیدگی به مشکلات شماره 50 از بخش جنگل قدردانی کرد و اظهار داشت: با حمایت و همکاری نهادهای مذکور و با پیگیری مسئولان، مشکلات دیرینه شماره 50 شهر جنگل حل شده است.

باهوش با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی رضایت خوبی در بین مردم و کشاورزان ایجاد کرده است، گفت: تنها موضوع مهم رضایت اجتماعی است که در ماه های اخیر توسط بانک کشاورزی رشتخوار به شایستگی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات باید در راستای خدمت به مردم باشد و کشاورزان در حوزه جنگل به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند، گفت: در صدد راه اندازی شعب مختلف بانکی در جنگل هستیم و در این میان انتظار سرمایه گذار نیز داریم. بخش کشاورزی باید وجوه خود را به این بخش برگرداند تا گردش مالی در این حوزه افزایش یابد.

در پایان این مراسم از مددجویان برتر بیمه کشاورزی و جنگلبانان نمونه با اهدای لوح به رسم یادبود تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید