1200 میلیارد تومان بودجه شهرداری در مرحله تصویب استانداری / 390 پروژه عمرانی در انتظار تصویب بودجه


ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813498

بودجه ای بالغ بر 1200 میلیارد تن مصوب و برای تصویب نهایی در سال آینده حدود دو برابر سال گذشته به استانداری ارسال شده است که هنوز به تصویب این نهاد نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; مهدی خراسانیان رئیس شورای شهر سمنان در نشست خبری پیش از ظهر خود که در ساختمان شورای شهر سمنان برگزار شد؛ وی گفت: این بودجه سیاست شورای شهر است و بودجه سال آینده 1200 میلیارد تن است که حدود دو برابر سال گذشته است و برای تصویب نهایی به استانداری ارسال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: بودجه سال 1401 هنوز به تصویب استانداری سمنان نرسیده است و یا باید در صحن شورا اصلاح شود یا مانند سال گذشته در شورای حل اختلاف بررسی شود.

خراسانیان افزود: شورای شهر بر اساس قانون باید پاسخگوی هزینه های بودجه باشد و از این رو از تمام اختیارات خود برای اجرای بودجه مذکور برای انجام 390 عملیات عمرانی استفاده خواهد کرد.

این مسئول در خصوص محل های تحقق بودجه مورد نظر اظهار داشت: 770 میلیارد تن از بودجه مذکور در حوزه عوارض و 340 میلیارد تن املاک فروش و شهرت و 90 میلیارد تن تسهیلات بودجه ای در نظر گرفته شده است.

خراسانیان درباره نحوه اجرای بودجه امسال نیز گفت: بودجه امسال 570 میلیارد تن است که البته با بحث و درگیری با استاندار و در نهایت نظر شورای حل اختلاف تصویب شد و حدود 300 میلیارد از آن مطلع است. این افکار بقیه کارها را تا پایان سال با پرداخت بدهی مردم انجام می دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر امکان اجرای بودجه سال آینده به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه و رکود ساخت و ساز گفت: با 40 درصد افزایش تعرفه ها و 1 درصد ارزش افزوده و 10 درصد سهم شهرداری. در پروژه جهش مسکن ملی به میزان مورد نظر.

خراسانیان در خصوص واگذاری نهایی پروژه پیاده راه خیابان امام گفت: عملیات احداث خیابان امام خمینی (ره) مصوب شده است اما اجرای این پروژه هنوز ناقص است و باید اظهار نظر نهایی شود تا تکمیل شود. .

وی در خصوص عبور و مرور مردم از این محور و اسراف بیت المال گفت: عبور از خودرو و به هیچ وجه به معنای از دست دادن بیت المال نیست.

خراسانیان گفت: بر اساس آخرین طرح بزرگراه حرم تا حرم، بزرگراه باید از پارک کوهستانی سمنان عبور کند، اما اعضای شورا اصرار دارند که این مسیر تغییر کند زیرا اجرای این طرح، توسعه آینده شهر را محدود می کند. از سوی دیگر سایت تفریحی و گردشگری پارک کوهستان را تخریب می کند.

رئیس شورای شهرداری سمنان در پایان گفت: تمرکز شورای اسلامی شهر سمنان در سال آینده بر تکمیل پروژه های ناتمام است و 300 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری این شهر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید