13 فروردین روز تعیین سرنوشت و رای به مردم سالاری دینی است


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818631

علی عسگر نصرالله نژاد گفت: دوازدهم فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است. در این روز با رأی اکثریت قریب به اتفاق مردم، نظام سیاسی کشور به جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر نصرالله نژاد یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و کارشناس سیاسی در گفت و گو با عصر هامون گفت: برای مردم آورده شد.

وی با بیان اینکه در دولت های گذشته مردم در حکومت داری نقشی نداشتند، افزود: قبل از جمهوری اسلامی می بینیم که در کشور نه مردم در تعیین سرنوشت نقش دارند و نه دینی وجود دارد که افراد را رشد دهد. اما دین در خدمت حاکمان است که برای بهره برداری از این امر، امام (ره) با درایت عالی خود و با تسلط کامل بر مسائل دینی و نقش مردم در تعیین حکومت، نوع حکومت را چنین اعلام کرد. جمهوری اسلامی

نصرالله نژاد با اشاره به حضور تاثیرگذار مردم در دولت فعلی گفت: نظام جمهوری در این دولت کاملا مشخص است، یعنی نقش اصلی مردم در انتصاب استانداران و نقش اصلی مردم در همه امور اجماع. و این ابتکار امام خمینی (ره) بود که جمهوریت را از افکار غرب نگرفت، بلکه جمهوریت و نقش مردم را در قالب دین از اوایل حکومت های اسلامی پیامبر اکرم (ص) گرفت. و امیرالمؤمنین (ع).

او گفت: «حکومت های لیبرال و دموکراسی ها ذاتاً دیکتاتوری های فردی هستند. مردم می جنگند و نوع حکومت مردم را می شناسند و با نگاهی دقیق به این حکومت ها نشان می دهد که حکومت آنها بدتر از دیکتاتوری فردی است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، حکومت هایی که قبلا وجود داشتند، دیکتاتوری نامیده می شدند و حکومت می کردند و به مردم فشار می آوردند، اما این حکومت ها به گونه ای بر مردم حکومت می کنند که فشار و ظلم آنها بسیار بیشتر از دیکتاتوری های فردی است. از این رو رژیم جمهوری اسلامی که در 12 بهمن 1359 روی کار آمد، برای مردم کشوری که با جان و دل به آن رای دادند، الگوی جدیدی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بیش از 43 سال از انقلاب می گذرد و الگوی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ارائه شده است و این نظام حکومتی در ایران در سال های اخیر با تجربه ثابت شده است که اکثر مردم برای آن ارزش قائل هستند.

نصرالله نژاد با اشاره به اینکه سیاست در سطح جهانی در خدمت دیکتاتوری است، تصریح کرد: در مدل های سکولار مانند مدل لیبرال دموکراسی که اکنون در آمریکا به عنوان آخرین نسخه پیچیده برای بشریت وجود دارد و دولت های کمونیستی که باخت در تاریخ ماندگار شده و همیشه به مردم می بالد که چیزی جز دروغ و ظلم برای بشریت به ارمغان نیاورده اند.از حقوق بشر دفاع کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید