14 پیشنهاد به دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی

14 پیشنهاد به دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اخیرا در حکمی سیدمحمدامین آقامیری را به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد.

رضا غبیشاوی – سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اخیرا در حکمی سیدمحمدامین آقامیری را به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد.

1- توصیه می شود سعی کنید فیلتر را از تمامی وب سایت های خبری، رسانه ها و اطلاع رسانی حذف کنید. ایران یکی از کشورهایی است که تعداد زیادی وب سایت به زبان های مختلف توسط رسانه های مهم دنیا فیلتر می شوند.

2- توصیه می شود سعی کنید فیلتر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر و اینستاگرام و پیام رسان هایی مانند تلگرام و واتس اپ و … را قطع کنید. فیلتر این شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها چیزی جز خودزنی و خودتحریمی و محرومیت زدایی از فناوری های نوین ارتباطی دنیا و منافع اقتصادی-اجتماعی آن نیست.

3- پیشنهاد می‌شود امکان اخذ مجوز راه‌اندازی فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری در اینترنت فراهم شود و مردم قبل از راه‌اندازی فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری در اینترنت، فقط اطلاعات و رسانه‌های خود را ارائه دهند. ادارات دولتی باید اطلاع دهند یا ثبت نام کنند تا اگر کسی شکایتی دارد بررسی و پیگیری شود و مالکیت رسانه ها مشخص شود. این اقدام ضمن مقابله با باج خواهی شبه رسانه ها از یک رسانه حرفه ای و سالم حمایت می کند.

4- فیلترینگ وب سایت ها و برنامه های اینترنتی برای مقابله با سوء استفاده جنسی به ویژه کودکان، پورنوگرافی، نژادپرستی، سخنان مشوق نفرت انگیز و کلاهبرداری در فضای اینترنت پیشنهاد شده است.

5- پیشنهاد می شود از فعالیت رسانه های حرفه ای و تایید شده در فضای اینترنت برای مقابله با اخبار جعلی یا شبه اخبار جعلی و اکاذیب در فضای اینترنت حمایت شود.

6- تهیه، توزیع و آموزش کتب و محتوای آموزشی مناسب جهت آموزش سواد رسانه ای به کودکان، دانش آموزان و جوانان پیشنهاد می شود. در این زمینه بهتر است از کارشناسان ارتباطات و خبرنگاران استفاده شود.

7- پیشنهاد می‌شود با مصادره یا سلب امتیاز رسانه‌های حرفه‌ای و معتبر به‌ویژه رسانه‌های فعال در فضای اینترنت مخالفت و حمایت لازم برای ادامه فعالیت و موجودیت آنها انجام شود.

9- ایجاد و تقویت ارتباط مرکز ملی فضای مجازی با خبرنگاران حرفه ای و صاحب نظران علوم ارتباطات پیشنهاد می شود.

10- حمایت از ایجاد و فعالیت رسانه های کوچک در شهر و روستا در فضای اینترنتی و جلوگیری از جلسات و تخلفات خودسرانه، غیرقانونی و شبه قانونی پیشنهاد می شود.

11- پیشنهاد می شود در صورت تصمیم به فیلتر یا درخواست و حفظ فیلتر یک وب سایت یا برنامه اینترنتی، دلایل و دلایل و اسامی مراجع حامی این اقدام منتشر شود.

12- پیشنهاد می شود از ایجاد موانع در برابر ورود ابزارها و برنامه های ارتباطی به کشور خودداری شود. تلاش برای رفع ممنوعیت ورود و استفاده از آیفون 13 یکی از این موارد است.

13- توصیه می شود برای جلوگیری از قطع، تضعیف یا قطع شدن اتصال اینترنت تلاش جدی صورت گیرد.

14- پیشنهاد می شود دسترسی به اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته و عقب مانده ایران با حمایت های بیشتری از جمله پرداخت یارانه مردم برای استفاده از اینترنت (اینترنت یارانه ای) همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید