14000 نفر در لیست انتظار پیوند اعضا / 10 مرگ در روز به دلیل کمبود اعضای پیوندی

14000 نفر در لیست انتظار پیوند اعضا / 10 مرگ در روز به دلیل کمبود اعضای پیوندی

روز جدید مدیرکل مدیریت پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 14 هزار نفر در لیست انتظار پیوند هستند.

مهدی شادنوش مدیرکل مدیریت پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار اهدای عضو در کشور گفت: در سال 88 بیشترین میزان اهدای عضو را در بین افرادی داشتیم که به دلیل مرگ مغزی دچار مرگ مغزی شده اند. حوادث مختلف این آمار با شیوع بیماری عروق کرونر قلب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با کار فرهنگی و سایر اقدامات لازم. امسال میزان اهدای عضو در بین مبتلایان به مرگ مغزی افزایش چشمگیری داشته و میزان اهدای عضو نیز نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل مدیریت پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت گفت: اگرچه با آمار سال 98 فاصله داریم، اما باید با اهدای اعضای بدن به افرادی که از دست داده ایم، تلاش کنیم جان افراد زیادی را نجات دهیم. به دلیل حوادث مختلف «این افراد را برای همیشه نگه دارید.

شادنوش با اشاره به طراحی سامانه اهدای عضو گفت: این سامانه اطلاعات تمامی افرادی که نیاز به اهدای عضو دارند را حتی پس از مرگ مغزی در صورت وجود شرایط برای اهدای عضو ثبت می کند. اکثر مردم بر اساس شاخص های خاصی دریافت می کنند، چه در مناطق محروم باشند و چه در یک شهر عضو زندگی کنند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 14 هزار نفر در لیست انتظار در سامانه اهدای عضو هستند و متاسفانه روزانه بین 7 تا 10 نفر به دلیل نارسایی اعضا جان خود را از دست می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید