1401 ساعت ثبت نام کنکور + جزئیات مشخص شده است

1401 ساعت ثبت نام کنکور + جزئیات مشخص شده است

روز جدید : معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه در سال آینده تغییری در سهمیه های پذیرش دانشگاه ها و دانشگاه ها ایجاد نمی شود، گفت: اگرچه این موضوع در شورای عالی فرهنگی مد نظر است. انقلاب اما در صورت تغییرات برای کنکور 1401 اعمال نمی شود.

احسان جمالی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، با بیان این موضوع و تاکید بر اینکه ثبت نام کنکور 1401 از فردا یکشنبه دهم بهمن آغاز و یک هفته ادامه خواهد داشت. ، گفت: این آزمون در روزهای 8، 9، 10 و 11 تیرماه 1401 برگزار می شود و نتایج همانند سال های گذشته در اواسط مرداد ماه سال آینده (به استثنای سال 1399 که به دلیل اعلام نتایج اعلام شد، اعلام می شود. تاج پادشاهی).

وی افزود: انتخاب داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 1401 آغاز می شود و نتایج داوطلبان بورسیه تحصیلی با شرایط خاص اواخر مردادماه انجام می شود و نتایج تا قبل از شهریور و اوایل شهریور ماه تا پایان شهریور ماه خواهد بود. سایت سنجش آموزش کشور اعلام می شود از ابتدای سال تحصیلی داوطلبانی از دانشگاه ها و دانشگاه ها وارد دانشگاه ها می شوند.

معاون فنی و آمار سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هیچ تغییری در سهمیه داوطلبان کنکور 1401 نداریم که هنوز تصمیمی در این زمینه اعلام نشده است.

دکتر جمالی با تاکید بر اینکه تغییرات سهمیه ایثارگران دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود، گفت: جلساتی در این زمینه برگزار شده اما این تغییرات به کنکور 1401 نمی رسد. در نتیجه شاهد تغییر سهمیه ها نخواهیم بود.«در مورد سهمیه های ورودی دانشگاه ها، کنکور 1402 اعمال می شود.

معاون فنی و آمار سازمان سنجش آموزش کشور همچنین خاطرنشان کرد: یکی از تغییراتی که در کنکور 1401 خواهیم داشت، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پذیرش در رشته های پزشکی خواهد بود. بر اساس این تصمیم 20 درصد به ظرفیت پذیرش متقاضیان در این مناطق افزوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال 1400 8 هزار دانشجوی پزشکی را در دانشگاه ها پذیرش کردیم که بر اساس مصوبه جدید شورا این ظرفیت 20 درصد افزایش می یابد. 1600 نفر تا 9600.

معاون فنی و آمار سازمان سنجش آموزش کشور آیین نامه افزایش ظرفیت پزشکان از سوی وزارت بهداشت ابلاغ می شود و تصریح کرد: مناطق برداشته می شود اما نحوه توزیع به این صورت خواهد بود. توسط وزارت اعلام شد. وزارت بهداشت.

دکتر جمالی همچنین درباره پذیرش داوطلبان پرستاری در کنکور 1401 گفت: ظرفیت این پذیرش در سال جاری مشخص می شود و ضریب آن چهار خواهد بود. در واقع از سال 1401 این تغییرات در تمامی مقاطع روزانه، آموزشی و دانشگاه آزاد اعمال خواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید