15 روز برای واردکنندگان و خودروسازان برای پرداخت مالیات و عوارض شماره گذاری

ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804351

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: واردکنندگان و خودروسازان کشور موظفند اظهارنامه مربوط به مالیات و عوارض شماره گذاری و همچنین مشخصات دقیق خودروهای فروخته شده را هر ماه تا پانزده ماه آینده در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی تکمیل کنند. و مالیات و عوارض بپردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: به موجب قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب 13/02/1300 که از تاریخ 13 آذرماه سال جاری لازم الاجرا است و به موجب تبصره (5) . در ماده 28 قانون مذکور، اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکننده انواع وسایل نقلیه (وسایل نقلیه سبک و سنگین و موتورسیکلت) مکلفند اظهارنامه مالیاتی و عوارض شماره گذاری (اظهارنامه شماره گذاری خودروها) و همچنین مشخصات دقیق خودروهای فروخته شده را ارائه کنند. ماه تا 15 ماه آینده در خدمات مالیاتی الکترونیک بندری کشور my.tax.gov.ir، مالیات و عوارض مربوط به آن را تکمیل و پرداخت کنید.

عدم پرداخت مالیات و عوارض شماره گذاری خودرو در مهلت تعیین شده موجب جریمه غیرقابل بخشش ده درصد (10%) مالیات و عوارض مربوط و تاخیر در پرداخت و جریمه دو درصد (2%) به ازای هر دستگاه می شود. ماه نسبت به مالیات و عوارض پرداخت نشده و مدت تاخیر از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه یا مهلت پرداخت مالیات و عوارض هر کدام که زودتر واقع شود (موضوع ماده (37) قانون مذکور). ).

با توجه به تغییر مدت تسلیم اظهارنامه شماره گذاری خودروها از سه ماه به یک ماه، بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی، کلیه اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکننده انواع خودرو موظفند: مالیات بر ارزش افزوده در تاریخ 02/03/1400 مربوط به دوره 1400/10/13 لغایت 1400/10/30 مطابق تقارن پانزدهم باخمن با تعطیل رسمی (جمعه) تا شنبه 1400/11 /16 با پر کردن سامانه فوق و حقوق و دستمزدهای مربوطه مالیات و عوارض.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید