15 سال اعلام چالش در «پرس تی وی»/ 8 بار از یوتیوب حذف شدیم!


ساعت: 12:18
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880171

مراسم پانزدهمین سالگرد تاسیس پرس تی وی با حضور رئیس رسانه ملی و معاونان برون سازمانی و سیاسی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با پانزدهمین سالگرد تاسیس پرس تی وی، امروز 20 تیرماه مراسمی با حضور پیمان جبلی رئیس صداوسیما و احمد نوروزی معاون برون مرزی این سازمان برگزار شد.

در این مراسم علیرضا خدابخشی معاون سیاسی صداوسیما، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، زینب مهنا همسر نادر طالب زاده نیز حضور دارند.

احمد نوروزی، معاون صدا و سیمای برون مرزی صداوسیما، ابتدا به بررسی فعالیت های پرس تی وی پرداخت و گفت: در ابتدای راه اندازی پرس تی وی، شاهد شرایطی بودیم که رسانه های جریان اصلی و رسانه های بزرگتر روایت عمومی مسائل را داشتند. و برای ارائه روایت های جایگزین، رسانه ای وجود نداشت.

وی ادامه داد: در این شرایط شبکه العالم راه اندازی شد و روایت جایگزین شکل گرفت. پرس تی‌وی یکی دیگر از رسانه‌هایی بود که شروع به کار کرد و به شکل‌گیری روایتی جایگزین برای رسانه‌های اصلی کمک کرد. این امر حتی باعث شده است که رسانه های اصلی به برخی از این روایات پرداخته و حداقل سعی کنند به یک شکل به موضوعات پرداخته نشوند.

نوروزی تصریح کرد: رسانه ای که توانست پیشتاز صنعت تلویزیون باشد پرس تی بود و همین امر باعث شد تا تعداد رسانه هایی که وارد این عرصه شدند افزایش یابد. به نظر من، الهام بخش پرس تی وی سال ها قدمت دارد. در طول سال‌ها محدودیت‌هایی برای پرس تی‌وی ایجاد شده است و شاید تا حدودی از پرس تی‌وی به عنوان رهبر روایت‌های ثانویه فاصله گرفته‌ایم.

معاون امور بین الملل صداوسیما یادآور شد: اعمال محدودیت ها و تحریم ها همیشه به همان شکلی که اعمال می شود موثر نخواهد بود. هدف اولیه این بود که کشور هدف را از مسیر خود خارج کرده و آن را از مسیر خود خارج کند، اما افزایش تحریم‌ها و محدودیت‌ها باعث شد تا پرس تی‌وی کارایی خود را با اجتناب از آنها ثابت کند.

وی افزود: اکنون تلویزیون های دیگری اضافه شده که روایت ثانویه را بر عهده دارند اما همچنان خلأ به نام روایت سوم وجود داشت. پرس تی وی اخیرا آنتن خود را به فلسطین اختصاص داده است. به یاد دارم در همان زمان روزنامه نگاران آمریکایی توییت می کردند که می توانید اخبار لحظه به لحظه از پرس تی وی را ببینید.

معاون صدا و سیمای بین الملل با اشاره به اهداف پرس تی وی گفت: ایده اولیه راه اندازی پرس تی وی ارائه روایتی جایگزین از مسائل جهانی به مخاطبان جهانی بود و به مرور زمان به این نتیجه رسیدیم که یک ایرانی روایتی که در مورد ایران، منطقه و جهان اجرا شود طبیعتاً مخاطب هم همین را می خواهد.

وی با اشاره به افزایش محدودیت ها افزود: ما قبلاً می توانستیم به هر ماهواره ای دسترسی داشته باشیم و خبرنگاران ما در هر جایی می توانستند حضور داشته باشند، اما اکنون بسیاری از دسترسی های ما قطع شده است و به دلیل مدیریت گسترده ای که روی شبکه صورت می گیرد تلاش ها برای انتشار پیام های ما انجام می شود. بیش از هشت بار صفحه پرس تی وی از یوتیوب حذف شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: محدودیت ها نشان می دهد که راه پیش رو درست و دقیق است و اجازه نمی دهد نگاه جایگزین به همان میزان گسترش یابد. کارهای پیچیده ای در حال انجام است که هر ماه چند ده میلیون نفر به مخاطبان خارج از کشور اضافه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید