1500 نفر در استان یزد از مشوق های تامین اجتماعی استفاده می کنند / مشوق های اجتماعی برای استخدام مددجو


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839659

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اجتماعی استان یزد:

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اجتماعی استان یزد با اشاره به مشوق های اجتماعی برای اشتغال گفت: نزدیک به 1500 نفر در استان یزد از مشوق های تامین اجتماعی استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر کریمی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه بر اساس قانون بودجه سال 1400 (بند ب تبصره 16) وام کمک اجتماعی برای بازپرداخت وام کار در نظر گرفته شده است، گفت: وام مصوب سال گذشته برای کمک های اجتماعی استان یزد 111 میلیارد و 100 میلیون تومان است که 90 میلیارد و 800 میلیون تومان آن توزیع شد و ثروت در کل استان 1868 طرح به بانک های مختلف ارائه کرد.

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اجتماعی استان یزد با بیان اینکه از هزار و 868 طرح بالغ بر 80 درصد سهمیه استان، هزار و 570 طرح پرداخت شده است، افزود: از بیش از 90 میلیارد تومان توزیع شده بالغ بر 73 میلیارد تومان است. , Utilized که تا اطلاعیه بعدی ادامه دارد.

وی با اشاره به معرفی مددجویان اجتماعی در صندوق کارآفرینی امید برای احراز شرایط اشتغال، افزود: در خصوص اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 و تسریع در پرداخت این تسهیلات، تفاهم نامه هایی بین سازمان های اجتماعی صورت گرفت. سازمان همیاری، وزارت اقتصاد و دارایی، بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید امضا کردند که پس از طی فرآیندی در رفاه استان ها و کشور و در نهایت معرفی صندوق کارآفرینی امید، مددجویان تحت پوشش استخدام خواهند شد. این سازمان تاکنون 511 نفر برای ایجاد اشتغال و مزایا معرفی شده اند که بیش از 50 درصد سهمیه استان است، بنابراین اگر در مواردی افت داشتیم یا طرح های اشتغال زایی اتخاذ نشد، می توانیم افراد دیگری را معرفی کنیم. اعتبار این بخش برای استان یزد 18 میلیارد و 500 میلیون تن است و برای جذب اعتبار نماینده مردم هستیم.


مشوق های رفاهی برای استخدام مددجویان تحت پوشش این سازمان

کریمی گفت: سازمان اجتماعی مشوق هایی را برای استخدام مددجویان در نظر گرفته است که یکی از آنها ارائه تسهیلات بیمه کارفرمایان است به طوری که کارفرمایان جذب مددجویان و افراد دارای معلولیت 23 درصد از بیمه کارفرما را از بهزیستی می شود.

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اجتماعی استان یزد ادامه داد: از سوی دیگر مددجویانی که برای خود شغل ایجاد کرده اند و خود را بیمه کرده اند، سهم آنها از تامین اجتماعی به طور کامل توسط بهزیستی پرداخت می شود.

وی از «پرداخت یارانه بهره وری» به عنوان یکی دیگر از ابزارهای ارائه شده توسط معاونت اجتماعی بهزیستی برای ایجاد اشتغال برای مددجویان این سازمان یاد کرد. آنها از حق بیمه کارفرما استفاده نکردند و ما معادل 10 تا 50 درصد حداقل دستمزد را به عنوان افزایش بهره وری به این کارفرمایان پرداخت می کنیم.

کریمی ادامه داد: کارفرمایانی که مددجویان و افراد دارای معلولیت را استخدام می کنند به ازای هر نفر 50 میلیون تن تا 2 میلیارد تن تسهیلات کارفرمایان را پرداخت می کنند که باید شرایطی مانند پرداخت قانون برای اداره کار را بپذیرند و فعالیت این افراد را تضمین کنند. به مدت 7 سال “و آن را به طور کامل اجرا کنید.


نزدیک به 1500 نفر در استان یزد از مشوق های بیمه اجتماعی استفاده می کنند

معاون مشارکت های مردمی و بهزیستی استان یزد گفت: در مشوق های بیمه ای پرداختی بهزیستی استان یزد در سال گذشته یک هزار و 490 نفر از آنها استفاده کردند و برای دو هزار و 247 نفر از طرق مختلف شغل ایجاد شد.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید