16 آذر روز مقابله و مبارزه دانش آموزان با استکبار جهانی/پیشروی کشور دشمن است.


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916283

این موضوع در گفتگوی تفصیلی با رئیس دانشگاه لرستان مطرح شد.

نظری گفت: دشمن فضای مجازی را برای انحراف افکار در اختیار گرفته است و حماسه 16 آذر نماد استکبارستیزی و ایستادگی در برابر نظام سلطه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، 16 آذر یادآور حماسه ای تاریخی و به یاد ماندنی است که دانش آموزان در آن ایثار، ایثار و استکبارستیزی خود را به رخ جهانیان کشیدند. روز دانشجو نماد آزادی و استکبار است. آن روز را با نثار جان خود در تاریخ ثبت کردند.

بی شک روز دانش آموز فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه دانش آموزانی که همواره نقش خود را در تاریخ به خوبی ایفا کرده اند و تمام تلاش خود را برای کسب علم و دانش و اعتلای ایران اسلامی به کار بسته اند.

در همین راستا گفتگویی با علی نظری رئیس دانشگاه لرستان پیرامون موضوع روز دانشجو و نقش این قشر از جامعه در دستیابی به اهداف انجام شد که در ادامه می خوانید.


مبنای اصلی 16 آذر چیست؟

اساس 16 آذر که روز دانش آموز نامیده می شود در واقع اساس قرآن است که مبارزه با استکبار و استکبار را به ما می آموزد که اساس این تفکر مبارزه حضرت موسی از زمان حضرت موسی علیه السلام است. فرعون ها، فرعونی که چیزی جز ویرانی و نابودی و نابودی سرزمین برای قومش نداشت کشتن نمی آورد.

اینگونه است که شاگرد ما برای مبارزه با استکبار و ظلم زمانه خود می اندیشد و جشن 16 آذر روزی است که به جهانیان یادآوری می کند که باید با مستکبران و ظالمان روبرو شود و این همان رسالتی است که خداوند از انسان خواسته است. .


مهمترین پیام همزمانی اربعین شهدای شاهچراغ با روز دانش آموز چیست؟

تقارن اربعین شهادت شهدای شاهچراغ با روز دانش آموز این نکته را به خانه می کشاند که باید همیشه هوشیار باشیم چرا که فرعونی که فرزندان سلطنتش را جلوی چشمان مادرانشان کشت امروز همین فرعونیان دشمن هستند. به شکلی دیگر و همه جا و به هر بهانه ای به سمت کودکان تیراندازی می کنند و دیدیم که در فاجعه شاهچراگ به هیچکس رحم نکردند و کودکان و خانواده ها را نیز هدف قرار دادند.


چرا دشمن در فضای مجازی جوانان را هدف قرار داده است؟

ما باید هوشیار باشیم که دشمن عقل و زبان و شعور و خرد ما را تسخیر نکند زیرا امروز دشمن فضای مجازی را در اختیار گرفته و از آن برای انحراف افکار استفاده می کند.

25 آذرماه یوم اله است، روز مبارزه با استکبار است و این مهم را باید برای دانشجویان تبیین و گفت، دانش آموزان ما باید زمان شناس باشند و خوب بدانند که دوست و دشمن کیست، دشمن کسی است که فقط خود را می بیند و هدفش این است. تا زمانی که قدرتش ثابت نشود باید تمام دنیا ضعیف باشد، این همان تفکر فرعون است و امروز دشمن می خواهد با تحریم و طغیان و تلاش برای جلوگیری از پیشرفت، سد و مانعی برای پیشبرد اهداف باشد. رویای دشمن هرگز محقق نخواهد شد.

امروز کار دشمن آمیختن حق و باطل، تلاش برای وارونه نشان دادن راه باطل و درست است و لازم است دانش آموزان با تحقیق و آگاهی حق را از باطل تشخیص دهند، می داند چگونه تحلیل می کند، می داند که هر وقت دشمنان اخباری را در فضای مجازی و ماهواره ها مخابره می کنند، ابتدا باید تحقیق کند و بداند دشمن برای چه هدفی چنین اخباری را منتشر می کند.


رسالت اولیه دانش آموزان در این زمان چیست؟

دانش آموزان انقلابی هستند که حق و باطل را تشخیص می دهند و 25 آذر روز ایستادگی در برابر نظام سلطه است. در آن روز دانشجویان در مقابل نظام سلطه ایستادند و شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند و آن روز برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دانشجویان به جبهه های حق علیه باطل رفتند تا بتوانند در شرایطی که کشور به مدافع نیاز داشت و همانطور که دیدیم، دانشجویان به خوبی نقش خود را ایفا کنند. میدان دفاع از میهن و ارزش ها در جنگ هشت ساله تحمیلی به خوبی درخشیدند.

امروز دانش آموزان کشور با قلم و اندیشه و علم خود در تراز انقلاب و خدمت به کشور می درخشند و برای سربلندی و اقتدار روز افزون کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید