16 دسامبر; نماد مبارزه با تفنگ های پر از گلوله های آمریکایی


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916262

چهلمین سالگرد شهادت شاهچراغ و سالگرد اولین درگذشت در آمریکا؛

اگرچه هر سال 25 آذر برای دانش آموزان جان باخته یاد می شود، اما 25 آذر امسال تفاوت آشکاری با سال های دیگر دارد چرا که مصادف با چهلمین روزی است که همان تفنگ های پر از گلوله های آمریکایی، حرم خوانان را به خاک و خون کشیدند. شاهچراغ (علیه السلام) خون گرفتند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه، اندکی پس از کودتای ننگین 28 مرداد و سقوط دولت مصدق، شاه پهلوی روابط خود را با انگلیس از سر گرفت و نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا برای یک سفر رسمی به ایران دعوت شد.

این حادثه به مذاق دانشجویان و فعالان ضد استکباری خوش نیامد و موجی از اعتراضات را به دنبال داشت که همواره توسط رژیم پهلوی سرکوب می شد.

اما سرانجام در 25 آذر 1332 پس از اوج گرفتن جنایات آمریکا و انگلیس علیه ایران، دانشجویان مبارز با استکبار که طاقت این حضور را نداشتند، آشکارتر به مبارزه پرداختند.

در آن روز با ورود نیروهای مسلح پهلوی به کلاس های درس دانشکده فنی دانشگاه تهران، عده ای از این دانشجویان مبارز شعارهای ضد استکباری سر دادند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اولین فریاد مرگ آمریکا را در دانشگاه سر دادند.

در پی این شعارها مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگونیا از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران کشته شدند. کسانی که از ورود نیکسون رئیس جمهور آمریکا به ایران و دیدار او با شاه پهلوی ناراضی بودند در این راه جان خود را فدا کردند و دانشجویان ضد نیکسون و آمریکا ستیز و استکبار ستیز خوانده شدند.

اگرچه 25 آذر هر سال به یاد شهدای جان باخته جشن گرفته می شود، اما 25 آذر امسال تفاوت آشکاری با سال های دیگر دارد زیرا مصادف با چهلمین روزی است که همان تفنگ های پر از گلوله های آمریکایی به زائران شاهچراغ (خاک و خون کشیدند).

این بار در بحبوحه توطئه‌ای که می‌خواهد حسرت دیرینه بازگشت استعمار انگلیس و آمریکا به ایران و الصاق مدال افتخار را بر سینه‌های نیکسون‌هایی که بر سر خون‌های ریخته شده ایستاده‌اند، به واقعیت تبدیل کند.


از اولین مرگ بر آمریکا در سال 1932 تا شورش اخیر آمریکایی – صهیونیستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

پایگاه تحلیلی خبری شیراز به همین مناسبت جنایات شیطان بزرگ را از اولین مرگ در آمریکا در سال 1932 تا قیام اخیر آمریکایی-صهیونیستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با سلسله گفت و گوهایی با چند تن از کارشناسان و نمایندگان این کشور مرور می کند. استان .


دایره شناسی، جریان شناسی، دانش و بینش از ویژگی های متمایز دانش آموز است

در همین رابطه ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در گفت و گو با این رسانه گفت: 25 آذر اساسا روز مبارزه با استعمار و سلطه و روز بصیرت و آگاهی است. ، تضاد و جریان جامعه دانشجویی ما.

وی با بیان اینکه وجه تمایز یک طلبه در نظام اسلامی از سایر نظام های سیاسی در مولفه های شناخت حق و باطل، شناخت دشمن، علم و بصیرت است، گفت: طلبه مسلمان تحت تأثیر شبهات و شایعات قرار می گیرد. آن را نمی پذیرد و سعی می کند هر مشکلی را با رویکردی مدبرانه و هوشمندانه بررسی و بررسی کند.

نماینده مردم شیراز و زرگان در مجلس ادامه داد: ما معتقدیم هر چند شاگرد بصیر چه در 16 آذر و چه غیر آن باید این ویژگی ها را داشته باشد، اما این روز نمادی است که در تاریخ ثبت شده و مطمئن هستیم که اکثریت دانش آموزان جامعه ما به فضل الهی حق و باطل را می دانند، دلسوز و عاشق مکتب اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه با اشاره به اینکه دانش آموزان در تاریخ ثابت کرده اند که همواره با دشمنان اسلام و نظام اسلامی مبارزه جدی و جانانه دارند، گفت: نماد شهدای موحد با خدا آگاه و متفکر، شهید علم الهادی است که در حویضه در صف جان باخت. او را هم شاگردش جاودانه کرد و نشان داد که دانش آموزی آگاه در مقابل دشمن می ایستد.

عزیزی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در این روز همه دانش آموزان بتوانند شهدای دانش آموز را نماد و الگوی خود قرار دهند و به مردمی که همواره پرچمدار حرکت های دینی مبتنی بر ارزش های دینی و الهی در نظام اسلامی هستند افتخار کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید