16 هزار دانش آموز یزدی هنوز ثبت نام نکرده اند

وی با بیان اینکه دانش آموزان استان یزد در یک هزار و 539 واحد دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند، ادامه داد: 126 هزار و 651 دانش آموز ثبت نام شده در سامانه آموزش و پرورش استان یزد دختر و 129 هزار و 927 دانش آموز پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با شعار تحول در آموزش و پرورش و کار در آموزش و پرورش دنبال می شود، گفت: بازآموزی معلمان و برگزاری دوره های تربیتی و توجیهی معلمان جدیدالورود، ویژه برنامه های عفاف و حجاب. اجرای طرح جامع نماز مجلس با تاکید بر دانش آموزی و با موضوع شاگردی و دانش آموزی یکی از برنامه های محوری در راستای شعار سال تحصیلی جدید است.

رحیمی نژاد با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از فردا در مقاطع مختلف تحصیلی آغاز می شود، ادامه داد: پس از دو سال تحصیلی، فردا از ساعت 10 صبح زنگ شروع برای کودکان پیش دبستانی در مدرسه رهپویان مطهر ناحیه دو آموزش و پرورش و شکوفه دادن به صدا در می آید. زنگ برای دانش آموزان دبستانی ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 31 شهریور ماه به صورت نمادین در دبستان قرآنی پسرانه مدرس منطقه یک آموزش و پرورش پخش می شود.

وی با بیان اینکه محور اصلی کار ما در سال تحصیلی جدید حوزه های فنی و حرفه ای و کار دانش است، افزود: زنگ اصلی آغاز به کار همه مدارس با توجه به قرار گرفتن در حریم مقدس «مهر و مقاومت» نام دارد. هفته ساعت 8 صبح روز شنبه دوم مهرماه. به صورت نمادین در هنرستان 15 خرداد یکی از مناطق آموزشی استان به صدا در می آید.

رحیمی نژاد استان یزد را یکی از پیشگامان راه اندازی هنرستان در کنار کارخانه ها دانست و افزود: استان یزد آغازگر این حرکت بود و در این راستا سه هنرستان در کنار معادن و کارخانه هایی که در رشته های تخصصی مرتبط با کارخانه ها هنرجو تربیت می کنند در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف کاهش رغبت دانش آموزان به حوزه های نظری و سوق دادن آنها به سمت رشته های مهارتی مورد نیاز کارخانجات در طول سال اجرا می شود، از اول مهرماه فعالیت خود را آغاز کرده و در نزدیکی مدرسه در حال ساخت است. معدن چادرملو

رحیمی نژاد افزود: این اقدام علاوه بر ترویج اشتغال زایی در استان باعث ایجاد هویت در بین دانش آموزان استان شد و از همان ابتدا احساس توانمندی و تاثیرگذاری می کنند و این زمینه ساز کاهش بیکاری در استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از نواخته شدن تعزیه در مدارس استان خبر داد و گفت: تعزیه بانگ و اقامه نماز جماعت به صورت نمادین در مدرسه کلاس اول فاطمیه ناحیه یزد اقامه می شود.

رحیمی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه 17 هزار دانشجوی خارجی در استان یزد داریم، ادامه داد: تاکنون حدود 14 هزار نفر از این تعداد ثبت نام کرده اند و ثبت نام بقیه معمولا در روزهای پایانی شهریور ماه انجام می شود، البته ما تقسیم بندی خاصی در رابطه با اتباع نداریم و دانش آموزان اتباع نیز در مدارس عادی تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید