165 لاشه پرنده مهاجر از تالاب میقان اراک جمع آوری شد/ هماهنگی استانداری با وزارت کشور برای تهیه بالگرد برای جمع آوری لاشه ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن شانگی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میانان گفت: 165 مورد تلفات لاشه پرندگان مهاجر بر اثر آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میانان اراک در 5 آذرماه از محیط زیست این تالاب تلف شدند. زیستگاه طبیعی که بیشتر غازها خاکستری هستند و توسط اداره کل محیط زیست استان مرکزی جمع آوری و برای اهداف بهداشتی دفن شده اند.

وی افزود: با توجه به سرد شدن هوا در روزهای آینده پیش بینی می شود تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانان افزایش یابد.

هیچ موردی از آنفلوآنزا در مرغداری های صنعتی، سنتی و روستایی استان گزارش نشده است

شانگی با اشاره به اینکه این بیماری روزانه در مرغداری های روستاهای اطراف تالاب پایش می شود گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در مرغداری های صنعتی، سنتی و مرغداری های روستایی و محلی استان مشاهده نشده است.

وی گفت: در مجموع 734 مورد در تالاب مگان در استان اراک مشاهده شده است و برای جلوگیری از شیوع بیماری در بین افراد دست اندرکار کنترل بیماری، واکسیناسیون کارکنان، کارگران و سایر افراد توسط مرکز بهداشت انجام می شود. .

هماهنگی مدیریت بحران استانداری با وزارت کشور برای دریافت بالگرد جمع آوری اجساد

مدیرکل دامپزشکی شهرستان مرکزی ادامه داد: با توجه به نیاز به جمع آوری مصدومان آنفولانزا با بالگرد هماهنگی های لازم مدیریت بحران منطقه با وزارت کشور انجام شده است زیرا امکان جمع آوری دستی وجود ندارد. .

وی افزود: واکسیناسیون طیور در برابر آنفلوانزای شدید پرندگان یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری از شیوع این بیماری است. از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 میلیون و 910 هزار قطعه طیور در مرغداری ها و مرغداری ها علیه این بیماری واکسینه شده اند.

شانگی با اشاره به سایر اقدامات برای پیشگیری از شیوع این بیماری گفت: نصب نسخه های خطی و اطلاع رسانی به مردم در روستاهای اطراف تالاب میکان، برگزاری دوره های آموزشی بهداشتی در مرغ های تخمگذار و واکسیناسیون افراد در معرض خطر آنفولانزا. پرندگان فوق تیز از جمله اقدامات اداره کل دامپزشکی این استان برای جلوگیری از شیوع و انتقال این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری سریع قربانیان یکی از اولویت های مهم همکاران ما در اداره دامپزشکی استان است تا در دسترس شکارچیان وحشی نباشد و عامل بیماری باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید