1700 بیمار ام اس در یزد شناسایی شدند


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842604

افوررابی، مدیر عامل انجمن ام اس استان یزد گفت: در حال حاضر 1700 بیمار ام اس در استان یزد شناسایی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به فعالیت انجمن ام اس استان یزد گفت: در حال حاضر 1700 بیمار مبتلا به ام اس در استان یزد تحت پوشش انجمن ام اس هستند و اطلاعات و مدارک آنها در این انجمن ثبت شده است. .

مدیرعامل انجمن ام اس استان یزد با اشاره به تولید داروهای داخلی در زمینه این بیماری و اثربخشی خوب این داروها نسبت به نمونه های خارجی خود، افزود: بیشتر داروهای این بیماران تولید داخل بوده و عرضه دارو، اما شرایط اقتصادی و تحریم. در ارائه برخی داروها به بیماران ام اس تا حدودی موثر است.

وی گفت: بیماران ام اس مشکلاتی غیر از مشکلات اقتصادی دارند. وی افزود: بیماران ام اس علاوه بر مشکلات اقتصادی از جمله افزایش قیمت برخی داروها، مشکلاتی مانند آگاهی پایین مردم از این بیماری و برچسب زدن به بیماران ام اس دارند.

ابوترابی افزود: برچسب هایی که جامعه به این بیماران می دهد تاثیر روانی زیادی روی بیماران دارد و حتی می تواند منجر به عدم درمان بیمار در مراحل اولیه شود و پذیرش این بیماری سخت و حتی انکار بیماری است.

مدیرعامل هیات وزیران استان یزد این بیماری را کنترل شده خواند و گفت: بیماری ام اس با توجه به پیشرفت های علمی به ویژه در 10 سال اخیر قابل کنترل است و باید توجه داشت که بسیاری از داروها در بازار جهانی و حتی بازار ایران وجود دارد. کنترل این بیماری وجود دارد و کمک زیادی به حل مشکل ناتوانی بیمار می کند.

وی گفت: مشکل اصلی بیمار ادامه روند درمانی است و باید در نظر داشته باشند که در صورت ادامه درمان، احتمال ورود بیمار به مرحله شدید تنها 20 درصد است در حالی که در صورت خروج بیمار از بخش درمان. -زمان و اجتناب از درمان در مراحل اولیه بیماری، احتمال ورود به مرحله شدید تا 80 درصد افزایش می یابد.

ابوترابی با استناد به دفتر انجمن در بیمارستان شهید صدوقی، کلینیک فوق تخصصی بقایی پور، از بیماران ام اس که تاکنون با انجمن تماس نگرفته اند، خواست تا پرونده خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید