18 زندانی قیام های اخیر کردستان آزاد شدند


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914156

حجت الاسلام حسینی گفت: در پی دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر آزادی آن دسته از زندانیان اغتشاشات اخیر که واجد شرایط دوستی و تخفیف مجازات قانونی هستند، 18 نفر از زندانیان این استان به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کُردتودی ، سید حسین حسینی داور عالی کردستان گفت: پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی ولز در جام جهانی، رئیس قوه قضائیه سامانه دستور کاهش مجازات و اجرای عفو قانونی در فهرست زندانیان واجد شرایط اغتشاشات اخیر را صادر کرد و در این رابطه 18 زندانی پس از بررسی پرونده واجد شرایط عفو تشخیص داده شدند و آزاد شدند.

وی تاکید کرد: آن دسته از افرادی که در اغتشاشات اخیر استان اقدام به آتش زدن و تخریب اموال عمومی کردند مشمول این شهرک های قانونی نمی شوند.

دیوان عالی کردستان از آزادی 86 درصد از دستگیرشدگان اغتشاشات استان کردستان خبر داد و با تاکید بر رسیدگی قاطعانه به پرونده اغتشاشگران و خرابکاران اموال عمومی، افزود: طبق تاکید رئیس قوه قضائیه، با عوامل اصلی و پیشرو و با کسانی که مرتکب خرابکاری، تحریک، ارعاب و تهدید شوند، طبق قانون برخورد قاطع خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی ابراز امیدواری کرد: با رسیدگی به پرونده سایر بازداشت شدگان در روزهای آینده، این افراد از دوستی حقوقی بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید