2 مرزبان کشته شده هدف سلاح های آمریکایی قرار گرفتند/ به کشور همسایه هشدار دادیم


ساعت: 19:55
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887754

فرمانده مرزبانی فرجا گفت: مرزبانی کشور اجازه ورود یک گروه مسلح به کشور را نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی امروز در محل شهادت 2 تن از مرزبانان جان باخته در ارتفاعات مرز زلان بروشکانی با اشاره به پایش و آزمایشات میدانی انجام شده در مرزهای شهرستان بانه گفت: مرزهای بانه می تواند دیده شده از بالاترین – سطوح بالای کشور با قرار دادن دوربین ها و سنسورهای هوشمند و زیرساخت جاده ها نیز انجام شده و چندین سنگر دفاعی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه مسیرهای ورودی کالاهای قاچاق، مجرمان مسلح و گروه های تروریستی که وارد کشور می شوند و قصد ایجاد ناامنی دارند، ادامه داد: مرزنشینان که مرزبانان افتخاری ما هستند، هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص گروه های تروریستی انحرافی را در مرزبانی اعلام کنند. تا در کوتاه ترین زمان ممکن به سزای اعمال خود برسند.

فرمانده مرزبانی فرجا گفت: مرزهای بانه از هفتش تا بروشکانی تا 2 ماه آینده بسته می‌شود و دستور داده‌ایم بدون توجه به دستورات مرزبانی از مرز عبور نکنند.

این مسئول کشوری با بیان اینکه مستکبران جهان در سراسر دنیا به دنبال ناامنی هستند افزود: هفته گذشته ساعت 24 مرزبانان مرزی بروشکانی در گروه نانور با گروهک های مسلح درگیر شدند و دو مرزبان را به هلاکت رساندند. نگهبانان با آنها سلاح های آمریکایی داشتند.

سردار گودرزی گفت: شرارت گروهک های دشمن از سال ها قبل شروع شده و رژیم غاصب اسرائیل و آمریکای جنایتکار برای مردم مظلومی که در مرزها کار کشاورزی می کنند، ناامنی ایجاد می کنند.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف یگان های مرزی استیفای حقوق مرزنشینان و دولت است که آن را از وظایف ذاتی خود می دانند و برقراری امنیت است اما گروه های مسلح با سلاح های مدرن شهدای مرزبانی می کنند. پاسدارانی که خانواده این شهدا از ما خواسته اند که حقشان را بدهیم بیایید از این گروه ها بگیریم.

فرمانده مرزبانی فرجه ادامه داد: بر اساس اسناد و معاهدات مرزی بین دو کشور به کشور همسایه هشدار داده ایم و جلساتی در این زمینه برگزار شده و انتظار داریم مرزهای خود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه خون شهدای مرزبانی ضامن امنیت کشور است.

این مقام کشوری افزود: با دستور رئیس جمهور معابر قانونی در آینده بازگشایی می شود و کسانی که نیاز به استفاده از این مرز دارند باید در این مرز فعالیت کنند و از این مرز استفاده کنند.

فرمانده مرزبانی فرجا گفت: دبیر کشور در شورای تامین در وظیفه ویژه امنیت مرزها برای ساماندهی مرزها و روند انسداد مرزهای شمال غرب و جنوب غرب کشور از دولت اعتبار گرفته است. کشور به زودی آغاز خواهد شد. آنها مجهز به اپتیک، پهپاد، الکترونیک، هلی شات، پرتابگر دوش و کوادکوپتر هستند.

وی تاکید کرد: مرزنشینان بدانند که مرزبانی کشور اجازه ورود گروه مسلح به کشور را نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید