2 میلیون نفر در هلال احمر داوطلب می شوند / خدمات داوطلبانه ما حد و مرزی ندارد


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915872

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر عاشق کار خود هستند و به صورت خودجوش به دنبال کار می آیند. الان بیش از دو میلیون داوطلب داریم که 600 هزار نفر آنها جوان و 140 هزار نفر نخبه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در همایش بزرگداشت روز جهانی داوطلب که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: جا دارد از پیشکسوتان جمعیت هلال احمر تشکر کنم. کلمه “داوطلب” به معنای همبستگی است و من برای تک تک داوطلبان این جمعیت ارزش قائل هستم.

وی با بیان اینکه احسان کلمه بزرگی است که بیش از 100 بار در قرآن کریم تکرار شده است، گفت: وقتی در کار خیری بیندیشیم، داوطلبان ما برای انجام آن می شتابند. خداوند انجام دهندگان را دوست دارد و مردم نیز آنها را دوست دارند. وضعیت داوطلب بسیار بالاست. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: کار نیک خود را دست کم بگیر، آن را پنهان کن و به سوی آن بشتاب.

کولیوند با اشاره به شعار امسال جمعیت هلال احمر گفت: شعار ما قرن ایثار است و بدون ایثار در جمعیت هلال احمر خدمت می کنیم. جمعیت هلال احمر در کسب افتخارات بین المللی و… با کمک داوطلبان خوش درخشیده است. نقش هلال احمر در جوامع و کشورها در اوج خود زمانی بود که ما فقیر بودیم و انبارهای کامل نداشتیم. خدمات ارائه شده توسط داوطلبان عزیز در اربعین حسینی ویژه و عمومی شده است. امسال در اربعین نسبت به سال 1397 حدود 5 برابر منابع و توان تزریق کردیم و هم افزایی با دستگاه های مختلف افزایش یافت که خوشبختانه منجر به افزایش کیفیت خدمات شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال منابع خود را افزایش داده ایم و همکاری خوبی در این راستا وجود دارد، گفت: به همین دلیل با وجود مشکلات؛ داوطلبان هلال احمر باید کمترین نارضایتی و بیشترین خدمت را ارائه دهند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر یکی از موثرترین سازمان ها در زمینه آموزش و ارائه خدمات در مناطق کم برخوردار بوده است. همچنین طرح های مختلفی از جمله یاس و… با کمک کمیته امداد و… اجرا شده است. اکنون می توانم بگویم که داوطلبان جمعیت هلال احمر به آسیب دیدگان کمک می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه هلال احمر امسال بالاترین افتخار صلیب سرخ را دریافت کرد، گفت: همچنین در حال حاضر برخی از مدیران ما موفق به کسب مقام های صلیب سرخ شده اند.

کولیوند گفت: داوطلبان هلال احمر عاشق کارشان هستند و به صورت خودجوش سر کار حاضر می شوند. آنها درد مردم را می دانند و مفهوم محوریت داوطلبانه را درک می کنند. آنها هرگز از مردم جدا نمی شوند. اکنون بیش از دو میلیون داوطلب داریم که از این تعداد 600 هزار نفر جوان و 140 هزار نفر نخبه هستند. ما داوطلبان عزیزی در زمینه ها و جنبه های مختلف خدمت داریم. وقتی عزیزان ما خدماتی را ارائه می دهند، بدون تردید این کار را انجام می دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمات جمعیت هلال احمر محدود به این نیست که در سیل، زلزله و… فعالیت می کنیم، گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز فعال هستیم. خدا کنه ما جوانان شایسته تربیت و تربیت کنیم. امسال قصد داریم تعداد داوطلبان خود را افزایش دهیم، سال آینده نوبت به آموزش این افراد می رسد و پس از آن نوبت به استخدام و استفاده از خدمات این بستگان می رسد.

وی ادامه داد: خدمات داوطلبانه ما حد و مرزی نمی شناسد. حد ما تمام دنیاست و ماهیت کار ما همین است. زمانی که در افغانستان زلزله آمد، ما اولین کشوری بودیم که اعزام شدیم. در سیل پاکستان، داوطلبان جمعیت ما به سرعت وارد شدند. هر جا که فکر کنیم می توانیم جانی را نجات دهیم، آنجا خواهیم بود.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید برنامه های مدون بیشتری برای گروه های داوطلب داشته باشیم، گفت: باید با گروه های جهادی همکاری جدی تری داشته باشم. فردگرایی را باید کنار بگذاریم و بدانیم که اگر موفقیت حاصل شد، حاصل تلاش همه نزدیکانمان است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: یکی از جمعیت های فعال در عرصه های بین المللی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است. حالا صلیب سرخ و فدراسیون تصمیم گرفته اند از محصولات جمعیت هلال احمر استفاده کنند. داوطلبان و همکاران هلال احمر وظیفه سنگینی بر دوش ستاد دارند. ما باید ابزار و لوازم جانبی را فراهم کنیم که کار شما را بهبود بخشد.

وی در خصوص پیش بینی های هواشناسی نیز گفت: کم کم به سمت یخبندان می رویم. ما موظف به تهیه پوشاک و ملزومات برای داوطلبان هستیم. این عزیزان باید با آمادگی کامل به میدان بروند. ما باید از سلامتی، زندگی و روحیه عزیزانمان حمایت کنیم.

کولیوند گفت: برخی محدودیت های قانونی ما را تحت تاثیر قرار داد. در این محدودیت، اگر بتوانیم بند اصلاح قولنامه را حذف کنیم، می‌توانیم منابع مالی پایدار و مصوبات بهتری در منشور داشته باشیم.» اگر اقداماتی که در نظر داریم اجرا شود، بسیاری از مشکلات اقوام حل می‌شود. اصل 23 قانون اساسی باید حذف شود و اگر حذف شود می توانیم مشکلات معیشتی و اداری و مالی را حل کنیم. درست است که داوطلبان خدمات ارائه می دهند، اما ما نمی توانیم آنها را بیمه کنیم و حمل و نقل آنها را پوشش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید