2 هزار و نیم میلیارد تومان به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یافته است


ساعت: 12:12
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887621

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: شورای دولت مصوب کرد 2.5 میلیارد تومان به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد تا از طریق قرارداد با سایر شرکت های بیمه بتوانیم در کمترین زمان ممکن خسارت را جبران کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی امروز چهارشنبه (12 مرداد) در حاشیه نشست هیات دولت در گروه خبرنگاران گفت: پس از سفر رئیس جمهور به مناطق سیل زده یکی از تصمیمات دولت تغییر رویه برای مقابله با خسارات ناشی از سیل است.

وی با اشاره به اینکه خانه های فرسوده مردم یکی از دردناک ترین مشکلاتی است که نیاز به حل فوری دارد، ادامه داد: تاکنون سازوکار تخصیص بودجه لازم برای مدیریت بحران یا جبران سیل و زلزله استفاده شده است و ما در وزارت اقتصاد و با ارائه گزارشی به شورای دولت برای راه بهتر و کارآمدتر در بسیاری از کشورهای جهان از ظرفیت صنعت بیمه برای جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله استفاده می کنند که در تصمیمات قانونی و بیمه عمومی لحاظ شده است. صندوق ساختمان های کشور از سال گذشته فعال شده است، به دلیل عدم وجود اعتبارات لازم، این صندوق فعال نبود و امروز شورای دولت تصویب کرد که در سال 1400 مبلغ 2 و نیم هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یابد. صندوق بیمه بلایای طبیعی ساختمان که با عقد قرارداد با سایر شرکت های بیمه می توانیم خسارت وارده را در کمترین زمان ممکن جبران کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: اگر خودروهای مردم از سیل دچار مشکل شوند، مردم به راحتی می توانند به بیمه ها مراجعه کنند و در مدت زمان کوتاهی خسارت دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید