2 سال حضور مسی در پاریس چگونه گذشت؟

مسی اولین بازی خود را برای PSG در هفته چهارم لیگ 1 فرانسه مقابل رن انجام داد و تنها 24 دقیقه بازی کرد. از همان روز اول مشخص شد که کیلیان امباپه با مهاجم آرژانتینی رابطه خوبی ندارد. این مهاجم فرانسوی که در فرانسه بسیار محبوب است و در رده بندی بالاتر از همه قرار دارد، به سختی ستاره دیگری در کنار خود داشت. امباپه در چند بازی اول به سختی به مسی پاس داد. این مشکل با گذشت زمان حل شد، اما نه به طور کامل. امباپه می خواست او مرد اول تیمش باشد.

2 سال حضور مسی در پاریس چگونه گذشت؟

در فصل اول، لئو در 34 بازی 11 گل به ثمر رساند و 15 پاس گل داد. او با توجه به سن و سال و تغییر باشگاه، آمار خوبی را به ثبت رساند اما باشگاه و هواداران راضی نبودند زیرا با مسی قرارداد بستند تا بتوانند در لیگ قهرمانان اروپا به موفقیت برسند. ستاره آرژانتینی اگرچه در این رقابت ها عملکرد خوبی داشت و در هفت بازی پنج گل به ثمر رساند اما نتوانست مانع از حذف تیمش مقابل رئال مادرید شود. پاری سن ژرمن بار دیگر در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد. مسی فصل را تنها با قهرمانی در لیگ 1 به پایان رساند.

مهاجم آرژانتینی فصل دوم را خوب شروع کرده است. او می خواست با آمادگی هر چه بیشتر به جام جهانی 2022 برسد و در آخرین شانس خود قهرمان این رقابت ها شود. مسی در این مدت در تمامی رقابت ها گلزنی کرد و موفق به ثبت 12 گل و 14 پاس گل شد. او سپس با آلبی سلسته قهرمان جهان شد و با روحیه عالی مسابقات باشگاهی را از سر گرفت، اما مشکلات او شروع شد. لئو در 22 بازی 9 گل زد و 6 پاس گل داد. او چه در حذفی ها و چه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نتوانست با گل های خود مانع سقوط این تیم شود.

2 سال حضور مسی در پاریس چگونه گذشت؟

هواداران مسی را مقصر دانستند، هرچند مهاجم آرژانتینی تنها کسی بود که تسلیم نشد و اکثر بازیکنان تیم ضعیف بازی کردند. به نظر می رسید که آنها انتظار داشتند لئو در حالی که برای تیم ملی کشورش بازی می کرد برای پی اس جی بازی کند، اما شرایط دو تیم بسیار متفاوت بود. مسی ستاره تیم ملی آرژانتین به حساب می آمد و همه بازیکنان برای او بازی می کردند اما در پاری سن ژرمن با حضور امباپه این امکان فراهم نشد. اولتراها و دیگر هواداران تیم فرانسوی بارها ستاره آرژانتینی را در مسابقات مختلف هو کردند. حتی در آخرین بازی مسی با پاری سن ژرمن هم این حرکت زشت را تکرار کردند.

در حالی که روز به روز شایعه جدایی مسی قوت می گرفت و پیشنهادی نجومی از سوی الهلال مطرح می شد، مسی به دلیل قراردادی که با عربستان بسته بود به این کشور سفر کرد. این سفر باعث خشم مالکان قطری باشگاه شد و گوتیه سرمربی پاری سن ژرمن اعلام کرد که به ستاره آرژانتینی اجازه سفر نداده است. باشگاه مسی را دو هفته از تمرین، بازی و دریافت دستمزد محروم کرد. مهاجم آرژانتینی در نهایت بابت این اتفاق عذرخواهی کرد و توانست زودتر به میادین بازگردد. پس از این اختلاف به نظر می رسید نه مسی و نه باشگاه علاقه ای به تمدید قرارداد ندارند. در این فصل لئو تنها قهرمان لیگ و سوپرجام شد.

2 سال حضور مسی در پاریس چگونه گذشت؟

باشگاه فرانسوی یک روز قبل از آخرین بازی فصل این تیم با بیانیه ای رسمی از مسی به عنوان بهترین بازیکن تاریخ خداحافظی کرد و ناصر الخلیفی، مالک باشگاه از او تشکر کرد. مسی دوران حرفه ای خود را در پاری سن ژرمن با 32 گل، 35 پاس گل، یک کارت زرد و بدون هت تریک در 75 بازی به پایان رساند. اگر شرایط مساعد باشد، ستاره آرژانتینی می‌خواهد به بارسلونا بازگردد و این باعث خوشحالی هواداران کاتالونیایی می‌شود که در دقیقه 10 بازی‌های متوالی فصل گذشته نام مسی را فریاد می‌زدند. اگر این انتقال اتفاق نیفتد، مسی مانند کریستیانو رونالدو در فوتبال عربستان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید