2 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح جامع امامزاده سید عباس


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916799

حجت الاسلام آسوده گفت: برای اجرای طرح جامع امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) در مرکز خراسان شمالی با 42 کاربر، مبلغ دو هزار میلیارد تومان برآورد شده است و این پروژه باید با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل کمک ها و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: اجرای طرح جامع امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) انجام شد. در ژوئن سال گذشته به تعویق افتاد.

حجت الاسلام آسوده گفت: برای اجرای این طرح 32 هکتار زمین پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح از 42 کاربر در مناطق مورد نیاز استان و شهرستان بجنورد از جمله فضاهای گردشگری – گردشگری، اداری، تجاری، مذهبی، شهر سلامت و گردشگری در حوزه درمانی، استفاده می شود. فرهنگ، خدمات، ورزش، تفریح، موزه، و همچنین اقامتگاه – محل اقامت مشخص شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: تهیه و طراحی فاز 2 طرح های این پروژه هم اکنون توسط تیم مهندسی در استان در حال انجام است و مقدمات اخذ پروانه ساختمانی فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح جامع امامزاده سید عباس بن موسی (ع) از نظر جامعیت شبیه به شهر کوچکی خواهد بود که در یک شهر بزرگ (شهر بجنورد) ساخته می شود، گفت: برای ساخت و ساز این شهر کوچک علاوه بر استانداری، اداره کل خیرین و خیرین، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و همچنین شهرداری بجنورد و تعدادی دیگر از ادارات مرتبط وظایف خاصی دارند.

حجت الاسلام آسوده تصریح کرد: البته اجرای این پروژه بزرگ مستلزم ورود جدی همه دستگاه های اجرایی ذیربط است.

وی بیان کرد: از 32 هکتار زمین پیش بینی شده، سهم اداره کل صندوق خراسان شمالی برای اجرای این طرح در زمین متعلق به بقعه متبرکه امامزاده سید عباس (ع) به مساحت 7.2 است. هکتار.

مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه افزود: در این 7.2 هکتار زمین، واحدهای تجاری، پارکینگ، شهرک سلامت و واحدهایی با رویکرد فرهنگی ساخته می شود، همچنین فضای مذهبی امامزاده سید عباس ساخته می شود. حرم (ع) نیز با رعایت اصول معماری اسلامی بازسازی و مرمت می شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات به صورت مرحله ای اجرا می شود.

حجت الاسلام آسوده همچنین با بیان اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه ها در مساحت 7.2 هکتار بیان کرد: در این زمینه دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید از منابع مختلف تامین و سرمایه گذاری شود.

وی گفت: این طرح ها باید با تکیه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شود.

مدیرکل کمک های خیریه و امور خیریه خراسان شمالی افزود: برنامه ریزی انجام شده احداث پارکینگ ها و واحدهای تجاری با تکیه بر توان سرمایه گذاران بخش خصوصی و بازسازی و نوسازی قسمت مذهبی امامزاده سید عباس است. حرم (ع) با اتکا به اعتبارات دولتی و همچنین سود از درآمد حاصل از بخش تجاری این پروژه انجام شود.

وی یادآور شد: در سفر امسال رئیس جمهور به خراسان شمالی نیز ده میلیارد تومان اعتبار برای قسمت حرم امامزاده سید عباس به مدت دو سال (سال های 1401 و 1402) تصویب شد.

حجت الاسلام آسوده همچنین افزود: در این بازدید مقرر شد سالانه اعتباری از محل اعتبارات استان (خراسان شمالی) برای بازسازی و نوسازی حرم امامزاده سید عباس اختصاص یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح از محل کمک های خیرین و درآمد حاصل از بقعه امامزاده سید عباس هزینه می شود.

مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه اعلام کرد: اجرای این طرح در زمینی به مساحت 7.2 هکتار با مسئولیت اداره کل خیرین استان از محل احداث بخشی از امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد. ) صحن ضلع شمالی حرم امامزاده سید عباس (ع).

وی افزود: برای این اقدام استانداری 800 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده است.

حجت الاسلام آسوده همچنین اعلام کرد: به زودی ساخت شهر سلامت را در این پروژه آغاز می کنیم.

وی گفت: به زودی قرارداد ساخت شهر سلامت را با بخش خصوصی امضا خواهیم کرد.

مدیر کل اهدا و فعالیت های خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شهرستان سلامت رویکرد درمانی-بهداشتی دارد و البته پایگاه انتقال خون استان نیز در این شهرستان مستقر و ساخته می شود.

در خاتمه در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث تاخیر در اجرای این پروژه 7.2 هکتاری شده است؟ وی گفت: یکی از دلایل آن ترسیم نقشه های این پروژه بود که زمان بر بود.

حجت الاسلام آسوده همچنین به حضور مخالفان اشاره کرد و گفت: اداره کل خیرین استان اختلاف با معارضان را حل نکرده بلکه اجرای طرح را از نقاط بدون مخالفت آغاز کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید