20 درصد جمعیت قانون جوانان اجرا شده است

دکتر فاطمه محمد بیگی در حاشیه این بازدید در نشست اصحاب رسانه با موضوع قانون جمعیت جوانان اظهار داشت: قانون حمایت از خانواده به منظور تعالی جمعیت برای اولین بار در مجلس هشتم مطرح شد اما تصویب نشد و به تصویب رسید. مجلس نهم.

وی افزود: لایحه دستاوردهای جمعیتی همچنان با 34 نماینده به مجلس دهم می رسد. متأسفانه در سه مجلس گذشته هرگز به صحن علنی مجلس راه نیافت و با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله جمعیت، روند تصویب این قانون به سرانجام نرسید.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اظهار داشت: در روز اول تیرماه 1400 بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون بهداشت، تشکیل کمیسیون جمعیت را به کمیسیون پیشنهاد دادم و بر این اساس جمعیت تشکیل شد. کمیسیون در کمیته های فرهنگی و اجتماعی

وی گفت: کمیته مشترک طرح جوانان و حمایت از خانواده در آبان ماه تشکیل و 140 جلسه جمعیتی در این کمیته برگزار شد.

قانون جوانان یک قانون موفق و محبوب است

محمد بیغی خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک جمعیت در جلسات فشرده و سخت از مشاوره و تحلیل علمی در حوزه های مختلف از جمله زنان و زایمان، ناباروری، سلامت کودکان، آموزش مامایی، بهداشت، اقتصاد، مسکن و شهرسازی، دستمزد و حقوق استفاده می کند. پشتیبانی دانشجویی شروع به کار کرد.

وی تصریح کرد: در جریان تصویب این قانون طوفان های رسانه ای خشمگین از سوی برخی دشمنان خارجی و وابستگان داخلی ما را به شدت نگران کرد به طوری که طرح جمعیت شکست خورد. اما با اعتقاد راسخ و اعتقاد نمایندگان همه تلاش کردیم تا این اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد با نهادها و سازمان های مرتبط، قانون 73 ماده ای جوانان تدوین شد که هم اکنون یک قانون جامع است که شامل 8 بعد اقتصادی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، ترویج و تبیین، اشتغال و مالی است. و بانک و تسهیلات، علم و اشتغال; نداشتیم

وی گفت: ما معتقدیم قانون جوانان یک قانون موفق و مردمی است که 7 ماه پس از ابلاغ اجرایی شده و نزدیک به 20 درصد اجرا شده و قانون ازدواج جوانان کمتر از 20 درصد اجرا شده است. با وجود گذشت 16 سال از انتشار آن.

محمد بایگی بیان کرد: با نظارت بر اجرای قانون جوانان بیش از 15 هزار خودرو به مادران بالای 2 فرزند اهدا شده و 450 میلیارد تومان وام تولد فرزند نیز به جامعه هدف پرداخت شده است. علاوه بر این بیمه ناباروری 90 درصد هزینه های ناباروری بار اول را پرداخت می کند.

اجرای 20 درصد قانون جوانان

وی بیان کرد: مرخصی زایمان 9 ماهه ابلاغ شده و آیین نامه ماده 27 مربوط به حمایت از پزشکان و متخصصان مادر در هفته گذشته از سوی دولت ابلاغ شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: قوای سه گانه برای اجرای این قانون دست به کار شدند و رهبر معظم انقلاب نیز در این باره پیامی دادند که بسیار مایه خرسندی بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی نظارت و ارزیابی قانون، خاطرنشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای این قانون سالانه نزدیک به 12 هزار میلیارد تومان است که بخش زیادی از این بودجه توزیع می شود.

محمدبیقی در پاسخ به سوالی درباره قانون جدید مهریه گفت: این طرح هنوز به تصویب نرسیده و فراکسیون زنان با این طرح موافق نیست و باید همه جوانب آن در نظر گرفته شود، البته ما نیز با مهریه های فوق مخالفیم.

باید بگویم؛ بازدید از صحن علنی شورای اسلامی، دیدار و گفتگو با علی نیکزاد نایب رئیس شورا و سید نظام الدین موسوی رئیس شورای شورا و کلیحه معاون اجرایی شورا، بیان دغدغه ها و مشکلات استان قزوین و اهالی رسانه، بازدید از موزه شورا و خبرگزاری خانه ملت از برنامه های این تور رسانه ای بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید