20 سال است که مردم آبادان و هرمشهر در انتظار بهره مندی از مزایای منطقه آزاد اروند هستند.


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878062

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد اروند؛

علی هانی مهلتی 15 روزه برای تعیین تکلیف گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند اعلام کرد و گفت: با گذشت حدود 20 سال از راه اندازی این منطقه در آبادان و هرمشاه، مردم از زندگی گلایه مند هستند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، علیخانی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه توسعه تجارت و سرمایه گذاری با محوریت موانع صادرات در مرز شلمچه در اتاق جلسات شهید یاسینی گفت: موضوعی مفصل است که زمان زیادی به طول انجامیده و ممکن است نیاز به پیگیری فرامنطقه ای داشته باشد.

وی افزود: طی مکاتبات انجام شده مقرر شد گمرک به هر نحو ظرف مدت 15 روز وضعیت مبادی ورودی منطقه آزاد اروند را مشخص کند.

یکی از اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اروند گفت: بیش از 4 نفر بر روی دروازه های منطقه کار می کنند که حقوق آنها طی چند سال گذشته بر عهده منطقه آزاد اروند است اما با وجود هزینه ها، این پایگاه ها به طور کامل عملیاتی نشدند.» و مهمترین دستاورد او توقف تولید بود.

عسل ادامه داد: در صورت امتناع گمرک از مسئولیت کامل گیت ها و نیروهای مستقر، سازمان گیت ها برگردانده می شود و نیروهای موجود در مبادی ورودی از محل فراخوان و در سایر مناطق مورد استفاده قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در بخش کنترل واردات انتقادات زیادی از تجار گرفته تا نهادهایی مانند استاندارد و معاون غذا و داروی UMN وجود دارد، گفت: ای.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند افزود: پیش بینی می شود این روند برای تجار منطقه سریعتر و ارزانتر باشد اما چنین سازوکاری باعث شده شهروند اروندی در بازار بین قیمت کالاهای وارداتی متفاوت باشد. و رویه منطقه آزاد. “قاره را احساس نکنید.

هانی با تاکید بر جلوگیری از ایجاد و درج هزینه های اضافی برای تجار و کارگران برای پاکسازی، گفت: ادارات استاندارد و سازمان غذا و دارو ضمن نظارت دقیق بر کالاها، هزینه ها را تعدیل و در طراحی تعرفه ها، فرآیند و انصاف رعایت می کنند. مکانیسم جلوگیری از ساعات کاری طولانی و امکان ترخیص سریع کالا و جلوگیری از هزینه های اضافی برای مصرف کننده.

وی افزود: پس از گذشت حدود 20 سال از ایجاد منطقه آزاد در شهرهای آبادان و هرمشهر، مردم از افزایش هزینه های زندگی در آن منطقه گلایه دارند و منتظر بهره مندی از مزایای منطقه آزاد هستند.

یکی از اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اروند با بیان اینکه بی توجهی به امتیازات و بی توجهی به ظرفیت های منطقه منجر به فرار سرمایه می شود، گفت: مشکلات در برنامه ریزی و گسترش آنها در سطح کشور مانع توسعه سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی فراوان می شود.

هانی افزود: شلمچه در سال های قبل از ایجاد منطقه آزاد مرز بین المللی بوده و هست و پس از ایجاد منطقه آزاد بندر تجاری آن از نیم هکتار به بیش از 50 هکتار افزایش یافت و این مرز را به یک تجارت مهم تبدیل کرد. و مرزهای اقتصادی در سطح ایالتی.

وی گفت: این امکانات سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است و باید تقویت شود و موجب رونق بیشتر اقتصاد و اشتغال در منطقه شود.

شهرهای آبادان و هرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید