200 طرح توسعه استان کرمانشاه تصویب شد


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883248

رئیس جمهور گفت: در سفر امروز در مجموع 200 طرح در بخش های مختلف برای توسعه استان کرمانشاه به تصویب رسید که بیشتر آنها مربوط به طرح های اشتغال زایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه مشکلات زیادی دارد که مهمترین آن بیکاری است.

رئیس جمهور گفت: در سفر امروز در مجموع 200 طرح در بخش های مختلف برای توسعه استان کرمانشاه به تصویب رسید که بیشتر آنها مربوط به طرح های اشتغال زایی است.

وی کارهای زیربنایی را از دیگر اولویت های دولت دانست و تصریح کرد: استان کرمانشاه که دارای راه ارتباطی با کشورهای همسایه است، ظرفیت قطب صادراتی را دارد، بنابراین تکمیل مسیرهای مواصلاتی و کریدورهای ریلی یکی از اولویت ها خواهد بود. .

آیت الله رئیسی ادامه داد: استان کرمانشاه با 900 هزار هکتار زمین زراعی می تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود، کشاورزی پیمانی، خرید تضمینی، پیشگیری از مواد اولیه و صنایع تبدیلی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد که در این سفر به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت. پیگیری خواهد کرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد که اعطای وام صحی یکی از اولویت های دیگر ما خواهد بود زیرا مردم ولسوالی خواهان تکمیل شفاخانه ها و مراکز صحی هستند و وام دهی ویژه شفاخانه هایی که در حال حاضر به بهره برداری رسیده اند در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز اشتغال در استان پیشنهاد خوبی از سوی استاندار کرمانشاه است که از آن استقبال خواهیم کرد. بزرگترین ماموریت این مرکز رفع بیکاری و فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل خواهد بود.

آیت الله رئیسی ابراز امیدواری کرد که این اردو تجربه خوبی در استان کرمانشاه باشد تا بتوان مشکل بیکاری جوانان را در کمترین زمان ممکن حل کرد.

وی همچنین به تکمیل 5 سد ناتمام در استان اشاره و بیان کرد: تصفیه خانه های شهرستان های کرمانشاه، روانسر و جوانرود، توجه به آب شرب کرمانشاه و برخی شهرستان های دیگر نیز در اولویت قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: تکمیل بزرگراه کامیاران – کرمانشاه، احداث 4 خطه در جاده بیستون – سنگر و رفع نقاط حادثه خیز استان کرمانشاه را از دیگر برنامه های استان برشمرد.

وی افزود: مدارس امتیازی نیز باید با مدرسه سازی جایگزین شود و مدارس امتیازی استان کرمانشاه برچیده شود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: تکمیل خوابگاه های دانشجویی، تکمیل بیمارستان های سرپل ذهاب، دالاهو، روانسر، اسلام آباد غرب، طالقانی و امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز از مصوبات دولت در استان است.

وی تکمیل پروژه راه آهن را یک ضرورت اعلام کرد و گفت: این یکی از الزامات مهم مصوبات سفر است که وزارت راه و استاندار کرمانشاه باید با جدیت آن را دنبال کنند. این یکی از اولویت های راه آهن است که باید افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید