200 میلیارد تومان برای تملک ورزشگاه قلعه آسمان خراش خرم آباد هزینه شد.


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909223

حسن پور گفت: برای تملک آرنا قلعه آسمان خراش خرم آباد 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، عطا حسن پور اظهار داشت: در راستای ساماندهی حرم و عرصه قلعه فلک الافلاک خرم آباد و مطابق با مقدمات انجام شده است. برای ثبت جهانی آن در چهار سال گذشته، 200 میلیارد تومان برای تملک عرصه این اثر ماندگار تاریخی و فرهنگی هزینه شده است و آزادسازی نبش شمالی پل گپ نیز امسال از محل خرید و فروش انجام می شود. تخریب یک مغازه

وی با بیان اینکه بیش از 35 میلیارد تومان از اعتبار سفر رئیس جمهور برای آزادسازی فضا برای ستارگان هزینه شده است، افزود: 50 میلیارد تومان از اعتبار سفر رئیس جمهور در سال گذشته برای تملک عرصه های تاریخی به استان اختصاص یافت که از این میزان 35 میلیارد. و تاکنون 400 میلیون تومان هزینه شده است که برای ساماندهی حریم و محوطه قلعه آسمان خراش خرم آباد هزینه شده است.

حسن پور بیان کرد: این مبلغ برای خرید و ساماندهی ضلع شمالی این اثر تاریخی هزینه شده و در این ارتباط هفت مغازه واقع در ضلع شمالی قلعه نیز خریداری شده و آماده تخریب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: اکنون سند مالکیت این مغازه ها به نام میراث فرهنگی صادر شده و توزیع آب، برق و گاز آنها نیز قطع شده است.

حسن پور تاکید کرد: قلعه فلک فلک از سال 1388 در فهرست موقت آثار جهانی قرار گرفته و پیشنهاد ثبت جهانی آن در بسته ای با دره خرم آباد و پل شکسته الحاقی ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید