22750 کارگاه فعال در استان مرکزی وجود دارد


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897609

حسینی گفت: 22 هزار و 750 کارگاه فعال در استان مرکزی وجود دارد که از یک نفر تا بیش از هزار نفر را بیمه کرده اند و کل جمعیت تحت پوشش بیمه های اجتماعی در استان به 993 هزار نفر رسیده و این نسبت حدود 70 درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب; وی بیان کرد: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان مرکزی به 993 هزار نفر رسیده است و نسبت پوشش بیمه ای در استان حدود 70 درصد است که نسبت به نسبت 55 درصدی کشور بسیار بیشتر است چرا که مرکزی استان صنعتی و کارگری است.

وی افزود: مجموع بیمه شدگان اصلی اعم از کارگری، شغل آزاد، ساختمانی، بافنده، راننده و … نیز به 325 هزار و 700 نفر رسید که نسبت به سال گذشته 2.91 درصد رشد داشته است.

حسینی ادامه داد: تعداد کارگران بیمه شده شاغل در کارگاه ها به 221 هزار و 815 نفر رسیده است که نسبت به سال گذشته 2.1 درصد رشد نشان می دهد و امسال شاهد افزایش تعداد بیمه شدگان هستیم.

هدف پوشش بیمه ای 19000 نفر در سال جاری است

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون اساسی و ماده یک قانون تامین اجتماعی پوشش بیمه ای اقشار مختلف جامعه بود که انجام شد. با تاکید بر بیمه دانشجویی و خانه دار.

وی افزود: از نظر بیمه دانش آموزی در سال گذشته 231 دانشجو بیمه شدند که امسال با افزایش 416 درصدی به یک هزار و 144 نفر رسید و جزو 5 استان برتر کشور در این بخش هستیم، همچنین در بیمه خانه نیز وجود داشته است. با افزایش 198 درصدی به 5540 نفر رسیدیم

حسینی خاطرنشان کرد: تلاش سازمان تامین اجتماعی در استان بر این است که امسال حدود 19 هزار نفر که اکثراً خوداشتغال، خانه دار، دختر مجرد و دانشجو هستند، تحت پوشش قرار گیرد.

کاهش 33 درصدی مشمولان بیمه بیکاری به دلیل اشتغال مجدد/در ساوه و زرندیه با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از وظایف سازمان تامین اجتماعی پرداخت بیمه بیکاری به افرادی است که بر خلاف میل خود از کارگاه ها اخراج می شوند، بنابراین بر اساس اعلام وزارت کار، بیمه بیکاری این افراد خواهد بود. توسط سازمان ایجاد شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه تا ابتدای سال گذشته بیش از 5 هزار نفر در استان مرکزی بیمه بیکاری پرداخت شده است افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش شد تا این افراد به اشتغال مجدد معرفی شوند. کارگاه های آموزشی و در نهایت با این بیمه نامه تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری در خرداد ماه امسال به 3378 نفر رسید و جزو استان هایی هستیم که در این زمینه بسیار موفق هستیم.

حسینی همچنین گفت: تعداد مشمولان بیمه بیکاری در استان مرکزی در یک سال گذشته 33 درصد کاهش داشته که عمدتاً به دلیل اشتغال مجدد بوده و از این نظر هزینه های سازمان کاهش یافته و کارگر آورده شده است. بازگشت به چرخه تولید

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی انجام شده از چند شهرستان استان از جمله ساوه و زرندیه حتی با کمبود نیروی کار نیز مواجه هستیم اما در اراک نیز کمبود نیروی ماهر وجود دارد.

62 درصد مستمری بگیران استان مرکزی حداقل دستمزد دارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: تعداد مستمری بگیران استان به 65 هزار و 571 نفر مستمری بگیر و همچنین 3 هزار و 620 معلول و 30 هزار و 767 نفر بازماندگان از تامین اجتماعی دستمزد دریافت می کنند.

وی ادامه داد: 62 درصد مستمری بگیران استان مرکزی حداقل درآمد دارند، 28 درصد حداقل 10 تا 10 درصد بیش از 10 میلیون دریافت می کنند، یعنی 38 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مرکزی از سایر رده ها هستند.

بیشترین بدهی تامین اجتماعی استان مرکزی مربوط به آذرآب است/ هیچ وقت به این شرکت فشار نیاورده ایم

حسینی با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی در بحث حمایت از تولید به موفقیت هایی دست یافته است، اذعان داشت: تلاش کرده ایم مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید و همچنین اجرای مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم. موضوع بدهکاران کلان که مشکلی 10 ساله در استان بود که با تقسیم و تسویه مطالبات سازمان، واگذاری تعیین شد و در خصوص شرکت آذرآب پیگیری هایی برای رفع آن انجام شد. مشکلات.

وی ادامه داد: در استان مرکزی بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی شرکت آذرآب است و به تنهایی یک سوم مطالبات معوق را دارد. سال گذشته این بدهی حدود 200 میلیارد تومانی به مراحل 60 ماهه تقسیم شد که اقدامی بی سابقه بود هرچند که شرکت به دلیل مشکلات مختلف موفق بود و نتوانست به تعهدات خود عمل کند اما هیچ اقدام اجرایی نسبت به آن انجام ندادیم. این شرکت و هم اکنون نیز طبق مصوبه ستاد تسهیل، یک چهارم حق بیمه این شرکت دریافت شده و مابقی به عنوان بدهی محاسبه می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی نسبت به آذرآب اقدام قانونی و اجرایی می کرد، باید بخشی از اموال این شرکت را تصرف می کردیم اما چنین اقدامی صورت نگرفت و فشاری وارد نکردیم. روی این گروه

وی در خصوص حمایت تامین اجتماعی از شرکت های دانش بنیان نیز اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان در صورت پرداخت منظم لیست بیمه کارکنان خود از پرداخت حق بیمه قراردادی معاف خواهند شد.

ارائه 40 سرویس الکترونیکی توسط HO

حسینی با اشاره به ارائه 40 خدمت در سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی گفت: تاج به فرصتی برای سازمان تامین اجتماعی تبدیل شده است و امروز با توسعه زیرساخت های ارائه خدمات الکترونیک شعبه مراجعات با 50 درصد کاهش یافته است و این نیز بزرگترین اقدام است، طرح نسخه الکترونیکی بوده و استان مرکزی یکی از بهترین استان ها در این زمینه است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته درمانگاه تخصصی امام خمینی (ره) و درمانگاه زرندیه افتتاح شد و در صورت بروز بیماری های خاص و ناباروری بخش زیادی از هزینه ها را سازمان پرداخت می کند. حد ممکن برای ارائه خدمات بهتر رسیده است.

حسینی در خصوص میزان درآمد و هزینه های سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: هزینه ها بیش از درآمد است، باید اصلاحات ساختاری در صندوق انجام شود اما اینکه می گویند سازمان تامین اجتماعی ورشکسته است درست نیست.

27 درصد از کارگاه ها حداقل دستمزد را پرداخت می کنند

وی با بیان اینکه 22 هزار و 750 کارگاه فعال در استان مرکزی از یک نفر تا بیش از هزار نفر وجود دارد، اذعان داشت: تعداد کارگاه هایی که میانگین حقوق مشمول کسر حق بیمه پرداخت می کنند 342 مورد است. که حدود 5 درصد است، همچنین 27 درصد کارگاه ها حداقل دستمزد را پرداخت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 55 درصد کارگاه ها نیز بین 7 تا 10 میلیون و 13 درصد نیز 7 تا 10 میلیون حقوق پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید