230 شهر بدون سینما/ وعده وزیر برای افزایش تعداد سینماهای کشور به 1000 سالن


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904010

در حالی که خزاعی رئیس سازمان سینمایی آمار 230 شهر فاقد سالن سینما را اعلام کرد، اخیرا فرجی، مدیرکل توسعه فناوری سازمان سینمایی اعلام کرده است که از محل پارک سینما 129 سالن سینما در مناطق کمتر توسعه یافته اضافه می شود. پایان اکتبر .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سینما در کشور ما حتی امروزه بیشتر برای خانواده ها سرگرمی است پردیس های سینمایی آنها طرفداران زیادی برای خود پیدا کردند. پردیس هایی که در بین مراکز تفریحی تجاری باز می شوند و مخاطبان آنها معمولا با مراجعه به این مکان ها خرید، سرگرمی و تماشای فیلم را با هم انتخاب می کنند.

اگرچه این روزها بازدید از این پردیس ها برای خانواده ها نسبتاً گران تمام می شود، اما همچنان طرفداران بیشتری نسبت به سینماهای تک منظوره دارند.


قول وزیر به 1000 سینما

اخیراً محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داده است که تا پایان سال آینده تعداد سینما ها این کشور به 1000 سالن خواهد رسید. اسماعیلی با اشاره به وجود 638 سالن سینما در کشور گفت: یکی از برنامه های کوتاه مدت وزارت کشور برای این مدت افزایش تعداد سالن های سینما در کشور به 1000 سالن به 1402 سالن است..


d6d564ea baf9 458f 81f0 2704b894a9c2 خبر خاکستری

230 شهری بدون سینما

محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمان می گوید: در حال حاضر 600 سینمای فعال در کشور داریم و با توجه به جمعیت کشور حداقل باید داشته باشیم. 3000 سینما هزائی با بیان اینکه وضعیت خوبی از نظر تعداد سالن های سینما در کشور نداریم، گفت: حدود 230 شهر حتی یک سالن سینما ندارند.


8f55737c 95d5 4c08 8254 4fed7c1e55cb خبر خاکستری


تا پایان شهریور ماه 129 سالن سینما آماده بهره برداری است

اکنون محمدرضا فرجی، مدیرکل توسعه فناوری، سازمان سینمایی، سمعی و بصری و سینمایی سازمان سینمایی در تازه ترین گزارش این سازمان از ساخت سالن های جدید سینما می گوید: در سال گذشته حدود 18 سینما و 106 سالن سینما به آن اضافه شده است. پارک سینمای کشور که حدود 40 درصد آن در این منطقه است، مساحت را افزایش دادیم و این سالن ها بیشتر در مناطقی ساخته شد که نیازهای فرهنگی این مناطق بود..

فرجی با بیان اینکه سیاست کلی سازمان سینمایی افزایش کمی و کیفی سالن های سینما در مناطق مختلف کشور است، گفت: تلاش کرده ایم در طول سال با هماهنگی سینما، تجهیزات سمعی و بصری سینماهای کشور را تامین کنیم. شهر و افزایش کیفیت آن . در این راستا تجهیز 15 سینما نوسازی شد. از سوی دیگر با توجه به شفاف سازی و قانونی که در سازمان سینمایی در دستور کار قرار دارد، کاندیداهای زیادی برای ساخت سالن های سینمایی درخواست داده اند. ما سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشویق می کنیم تا طرح های خود را در مناطقی که نیاز به سالن دارند، اجرا کنند. در این راستا برای بیش از 23 پردیس سینمایی که در مراحل مختلف آماده سازی هستند مجوز صادر کرده ایم. همچنین تا پایان مهر حدود 23 سینما به 106 سالنی که از قبل آماده کرده ایم اضافه می شود و تعداد کل سینماهای ساخته شده در سال گذشته به 129 سینما می رسد..

وی درباره تجهیز و به روز رسانی سالن های سینمایی نیز گفت: در سال گذشته اولین پردیس سینمایی در شهر پرند افتتاح شد همچنین در این مدت تجهیزات حدود 30 سالن سینمایی به روز شد. یعنی هم به وضعیت خود سالن مثل صفحه سینما، کیفیت، صندلی ها و… و هم به مسائل دیگری مثل نوسازی تجهیزات صدا و سایر ضرورت هایی که نیاز به به روز رسانی داشت، پرداخته شده است..


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید