24 آذر آخرین فرصت برای دریافت شناسه محصول و رهگیری کالاهای تولیدی و وارداتی است.


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915239

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان گفت: کالاهای تولیدی، کالاهای وارداتی و کالاهای موجود در سطح تحویل و انبار نسبت به اخذ و نصب شناسه کالا و رهگیری اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان صبح امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: کالاهای تولیدی و وارداتی و کالاهای موجود در سطح عرضه و انبار که منشأ آنها تولید یا تولید است. واردات شناخته شده است، مطابق با دستورالعمل مواد 11، 13 و 14 آیین نامه اجرای هنر. در ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به اخذ و نصب شناسه کالا و رهگیری آنها اقدام شود.

وی افزود: برای آن دسته از کالاهای قانونی موجود در سطح عرضه و انبارهایی که امکان دسترسی به تولیدکننده یا واردکننده آنها وجود ندارد و صاحبان آن قادر به دریافت و تنظیم شناسه کالا و رهگیری آن نبوده اند، تا 24 آذرماه سال جاری فرصت دارند موجودی کالا را اعلام کنند. کالا و ارائه تعهدنامه در سیستم تجارت کلی.

پرویه منش تصریح کرد: برای کالاهای اظهار شده شناسه صادر می شود و صاحبان کالا موظفند شناسه صادر شده را روی کالای خود نصب کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان بیان کرد: مدارک هویتی صادر شده تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری معتبر و قابل درخواست است و صاحبان کالا موظفند تکلیف کالای خود را تعیین کنند. (از جمله دریافت شناسه ها) در بازه زمانی معین. کالا و ردیابی منشاء اصلی کالا یا فروش کالا برای اثبات منشاء کالا).

وی با تاکید بر استفاده از فرصتی که به عرضه کنندگان کالاهای موجود بدون شناسه داده شده است، گفت: پس از مدت زمان تعیین شده، شناسه های موقت صادر شده حذف و غیر قابل بحث است و کالاهای مشخص شده بدون شناسه بررسی می شود.

پیروی منش افزود: در راستای حفظ حقوق کاربران، امکان استعلام شناسه های موقت صادر شده از سامانه جامع تجارت فراهم شده و وضعیت اصالت کالا به اطلاع کاربر می رسد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 435 بازرسی در استان انجام شده که منجر به تشکیل 39 پرونده به ارزش 3 میلیارد و 485 میلیون ریال شده است. وی در پایان افزود: پرونده های تشکیل شده جهت سیر مراحل قضایی در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید