24 هزار میلیارد تومان دستاورد سفر رئیس جمهور به همدان / توجه به تقسیمات کشوری در سفرهای استانی


ساعت: 14:26
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887619

نشست خبری استاندار همدان ظهر امروز به همراه معاونانش در نشست خبری با حضور نمایندگان اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان همدان پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در نشست خبری امروز خود درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور گفت: سی امین سفر استانی رئیس جمهور محترم به استان همدان انجام شد و سفری طولانی و تاریخی رقم خورد. “.


وی افزود: آنچه برای رئیس جمهور در این سفر مهم بود این بود که مردم دارالمجاهدین حماسه بزرگی آفریدند و از وی استقبال باشکوهی کردند..


استاندار همدان اضافه کرد: البته آیت الله رئیسی به خاطر خودش از این حضور خوشحال نشد، اما این اتفاق معنا و اهمیت خاصی داشت، یعنی مردم همدان با وجود مشکلات و مشکلات، همیشه در صحنه هستند. ارتباط با آرمان های انقلاب و دولت گسترش سیزدهم جدایی ناپذیر است..


قاسمی فرزاد ادامه داد: رئیس جمهور خوشحالی خود را با این جمله توصیف کرد و گفت: استان همدان همان طور بود که تصور می کردم.»


وی با بیان اینکه در این سفر شاهد شور و نشاط خاصی در استان بوده ایم اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم این سفر آشنایی از نزدیک رئیس جمهور محترم با مسائل و مشکلات مردم است..


استاندار همدان بیان کرد: در سفرهای استانی به تقسیمات کشوری همین توجه است و در استان همدان وزرا و معاونان در همه شهرستان ها حضور داشتند..


قاسمی فرزاد تاکید کرد: آیت الله رئیسی به پایگاه نوژه سفر کردند و از نزدیک زحمات فرزندان کشور را در این مجموعه مشاهده کردند و با کارکنان و خانواده های آنان دیدار کردند. یکی از سخنان رئیس جمهور در قرارگاه نوژه این بود که اگر به فکر حمله به کشور باشد پشیمان می شود و این پیام روشنی به دنیا داشت..


وی دیدار آیت الله رئیسی با مردم شهرستان کبود دهنگ را مهم عنوان کرد و گفت: سفر ناگهانی و غیرمنتظره ایشان به روستای کردآباد که در این روستا بیکاری وجود ندارد و حضور در منزل یکی از خانواده های معظم شهدا. این روستا نیز شایسته توجه است..


قاسمی فرزاد تاکید کرد: خوشبختانه اتحاد و انسجام خوبی در بین مسئولان استانی وجود دارد و قدردان هستیم و خوشبختانه در این سفر به لطف نیروی انتظامی کوچکترین تفاوتی نداشتیم..


استاندار همدان تصریح کرد: رسانه ها نیز اطلاع رسانی خوبی از اتفاقات این سفر پربرکت داشتند و آیینه ای روشن و درخشان از استان را به جهانیان هدیه کردند..


وی با اشاره به اینکه ارتباط آسان مردم با رئیس جمهور و معاونان و وزرا از دستاوردهای این سفر بود، گفت: در سال های اخیر که مسئولان دولتی به استان آمدند مردم با مشکلات ارتباطی زیادی مواجه شدند. اما در این دوره با تلاش ریاست جمهوری همه مطالبات مردمی به موقع جمع آوری شد.


وی گفت: از دو ماه قبل مرکز ارتباطات مردمی در دو مرکز استانداری و علوم پزشکی با حضور 800 یکی از کاربران ایجاد شده و 200 سامانه پاسخگویی آنلاین نیز برای جمع آوری درخواست های مردم راه اندازی شد.


استاندار همدان افزود: 28 جلسه بررسی عملکرد نهادهای منطقه با حضور بازرس رئیس جمهور و هفت جلسه مردمی با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور برگزار شد. در برخی محلات مراکز مردمی راه اندازی شد و سه خودرو برای دریافت درخواست های مردم اعزام شد. به 15 بازرس برای تهیه گزارش آموزش دیده بود 27 مرکز باید آماده باشد و نظارت لازم را داشته باشد.


قاسمی فرزاد به این موضوع اشاره می کند 40 هزاران و 656 تماس عمومی با مرکز صمد برقرار شد، وی گفت: 37 هزاران و 436 یک مورد درخواستی بود که شماره ثبت و ثبت نام برای افراد ارسال می شد. 25 هزاران و 656 نامه مردمی ثبت شد. 58 هزاران و 236 درخواست مردم ظرف یک روز ثبت و جهت رسیدگی به نهادهای ذیربط ارسال می شود.71 هزاران و 433 این تعداد کل درخواست ها و نامه ها بود که تماس های روابط عمومی اضافه شد.


وی ادامه داد: تقریباً بیش از 6 یک ماه قبل از سفر رئیس جمهور، نظرسنجی در استان مره انجام شد و پروژه های نیمه تمام شهرستان شناسایی و برای هر پروژه فرم گزارش کاربری تهیه شد. با توجه به پروژه های متعدد، پروژه های فوق 50 درصد پیشرفت محاسبه و بررسی شد و طی دو ماه کار با دقت انجام شد.


قاسمی فرزاد تصریح کرد: اقدام خوب معاونت عمرانی باعث تسهیل در کار همکاران موسسه شد که واقعا اقدام نادری بود و به طور مرتب پروژه ها را در اختیار آنها قرار دادیم..


و افزود: با توجه به این اقدام نهاد ریاست جمهوری 10 هزاران و 500 وام های میلیارد تومانی واجد شرایط تشخیص داده شد.


قاسمی فرزاد افزود: بسیاری از پروژه ها پس گرفته شد اما پیگیری شد 12 هزاران و 500 پروژه یک میلیارد تومانی برای استان تعیین شد. با انتصابات مختلف، مصوبات کلی و اعتبارات بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان شامل 179 طرح تصویب شد.


برنامه هایی که استاندار همدان تشریح کرد به شرح زیر بود:


  • در این سفر 13 این طرح به تصویب وزارت آموزش و پرورش رسیده است 875 میلیاردها تومان بود.

  • در زمینه نظارت و امنیت استان 61 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات الکترونیکی تصویب شد. خلاصه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موضوع ایجاد و توسعه و بهبود پوشش تلفن همراه در روستاهای بالادست. 20 هزار نفر حساب شدند.

  • در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 12 این طرح بالغ بر هزار و 320 وام میلیارد تومانی تصویب شد. تکمیل بیمارستان اکباتان، مرکز جامع سرطان، بیمارستان روزن و ملایر از مهمترین این پروژه ها بود..

  • در رشته جهاد کشاورزی که از نظر اعتبارات در رتبه سوم قرار دارد 2 هزار میلیارد تومان اعتبار اعطا شد.

  • در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه طرح با 143 یک میلیارد تومان تعیین شد.

  • در مجموعه وزارت دادگستری 6 طراحی با 47 میلیاردها تومان توزیع شد.

  • در وزارت راه و شهرسازی که دارای رتبه اول اعتباری است، 3 هزاران و 500 یک میلیارد تومان اعتبار اعطا شد که مهمترین آن احداث چهار خطه در محور همدان و علیصدر است..

  • در وزارت صمت 384 میلیاردها اعتبار برای تصفیه خانه فاضلاب منطقه ویژه جهان آباد و شهرک های صنعتی و شرکت انتقال فاضلاب استان اختصاص یافت..

  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 22 برنامه ای داشت که 346 میلیاردها تومان برای پروژه ها تخصیص داده شد.

  • وزارت فرهنگ و معارف اسلامی 12 برنامه ای داشت که 304 میلیاردها تومان توزیع شد. کتابخانه استاندارد اسدآباد و کتابخانه مرکزی همدان تکمیل می شود.

  • در حوزه نیروی انتظامی و شهرداری 120 برای چهار پروژه میلیاردها تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

  • در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 150 میلیاردها تومان توزیع شد. به ویژه اعتباری برای کمک به ثبت جهانی مجموعه هگمتانه داده شد.

  • وزارت نفت 6 پروژه با 253 میلیاردها تومان کمک کردند.

  • در وزارت نیرو به عنوان دومین موسسه اعتباری استان، 19 طراحی با 2 هزاران و 246 میلیارد تومان تصویب شد.

  • در حوزه وزارت و جوانان بیش از 9 یک میلیارد تومان و بنیاد شهید 25 یک میلیارد تومان برای مرمت گلزار شهدا و واگذاری زمین مجتمع اراضی بهسازی دریافت شد..

  • در حوزه زنان و خانواده 23 یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث بازارچه صنایع دستی بانوان و چندین پروژه دیگر داریم..

  • معاون علمی و فناوری رئیس جمهور چهار طرح با 55 میلیاردها تومان هست.

  • محیط زیست نیز یک پروژه است 26 میلیارد تومان برای تکمیل سامانه پایش آلودگی هوا.

  • دو طرح 430 یک میلیارد تومان در زمینه بازنگری و اجرای طرح راهبری روستایی مصوب شد.

  • برای کمیته یاور امام هم دو طرح در نظر گرفته شده است 30 وام میلیارد تومانی تصویب شد.

  • 30 یک میلیارد تومان به بنیاد حفظ و آرته و بنیاد مصطفان تعلق گرفت.

  • برای ستاد فرماندهی امام (ره) 26 میلیارد تومان سازمان زندان 25 یک میلیارد تومان هلال احمر 40 میلیارد تومان و سازمان صدا و سیما 120 میلیارد تومان، سازمان بهزیستی 10 میلیارد تومان سازمان بسیج سازندگی 38 میلیاردها تومان توزیع شد.

  • 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در صنعت، کشاورزی و… 196 این طرح نیز تصویب شد.


بالاخره استاندار همدان با هم این را گفت 24 هزار میلیارد تومان حاصل این سفر برای استان بود..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید