24 هزار میلیارد در مترو تهران از مصرف سوخت صرفه جویی شد


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914301

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خبر داد:

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به مزایای اقتصادی مترو از نظر مصرف سوخت، گفت: در نتیجه بهره برداری از خطوط مترو تهران در این مدت، مبلغ 24 هزار و 225 میلیارد ریال برآورد شده است. ذخیره می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود درشتی، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه توسعه متروی تهران اثرات اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی برای پایتخت نشینان دارد، گفت: مصرف 26 میلیون لیتر گازوئیل و 67 میلیون مترمکعب گاز مصرفی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به مزایای اقتصادی مترو از نظر مصرف سوخت، گفت: در نتیجه بهره برداری از خطوط مترو تهران در این مدت، مبلغ 24 هزار و 225 میلیارد ریال برآورد شده است. ذخیره می شود.

وی افزود: این رقم شامل هزینه های شهری و هزینه های صرفه جویی شده از زمان از دست رفتن مسافر، صرفه جویی در هزینه های بهداشتی، درمانی و نظافتی ناشی از آلودگی هوا، صرفه جویی در استهلاک خودرو و هزینه قطعات یدکی، صرفه جویی در هزینه های خسارت ناشی از تصادفات و صرفه جویی در هزینه نگهداری شهر می شود. جاده های به دست آمده

درشی با بیان اینکه نظرسنجی در بین مسافران نشان می دهد هر بار استفاده از مترو به طور متوسط ​​30 دقیقه صرفه جویی در مصرف آنها دارد، گفت: ترافیک این روزها به یکی از معضلات کلانشهر تهران تبدیل شده است که ساعت های زیادی از زندگی شهروندان را تلف می کند. این در حالی است که این خطوط فعال مترو توانسته اند در وقت مسافران صرفه جویی قابل توجهی داشته باشند و قطعا با حمایت دولت در زمینه توسعه خطوط، نگهداری و نگهداری تجهیزات مترو می توان این میزان را بهبود بخشید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه بخش عمده ای از شبکه مترو تهران طی دو دهه فعالیت مستهلک شده و نیازمند توجه جدی برای تداوم ارائه خدمات کافی است، گفت: کمبود قطعات و بودجه باعث تعمیرات اساسی شده است. قطارها به تعویق بیفتند ایستادن به غیر از تعمیرات اصلی قطارها، کمبود واگن، فرسودگی سایر قسمت ها و ساختمان ها را نیز باید در نظر گرفت. اگرچه با تلاش های صورت گرفته در ماه های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. اما قطعا پرداخت بخشی از معوقات مترو می تواند کیفیت خدمات رسانی به شهروندان را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید