28 هزار خانوار یزدی تحت حمایت کمیته امداد هستند/ یزد کم‌ترین استانی است که فقر دارد.


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913701

شجاعان مدیرکل کمیته مددکاری استان یزد گفت: 28 هزار خانوار نیازمند یزدی در قالب های کاری، مسکن، معیشتی، درمانی، حقوقی و فرهنگی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شجاعان در گفتگو با یزدرسا با اشاره به اینکه ۲۸ هزار خانوار نیازمند استان یزد تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند، گفت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۲۲ هزار خانوار ۱۱۵ میلیارد تومان کمک معیشتی دریافت کرده اند.

وی شناسایی افراد نیازمند و تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده های تحت حمایت را از اولویت های اصلی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: علاوه بر خدمات رسانی به 28 هزار خانوار نیازمند استان در قالب شغل، مسکن، معیشت. ، پزشکی، حقوقی و فرهنگی به صورت موردی به سایر نیازمندان خدمات ارائه می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به گزارش اخیر روزنامه فرهیختگان مبنی بر ضریب کارایی 9 درصدی استان یزد در شناسایی نیازمندان براساس شاخص های دستورالعمل رفع فقر مطلق بین وزارت کشور، امداد. و کمیته بهزیستی گفتند: هر چه این ضریب کمتر باشد به این معنا سطح فقر در آن استان کمتر است و این یکی از شاخص های مثبت برای یک استان محسوب می شود.

شجاعان با بیان اینکه نتایج بررسی گزارش روزنامه باعث شد تا برخی رسانه ها از عملکرد دستگاه های خدمات رسان از جمله کمیته امداد و بهزیستی استان یزد دچار سوءتفاهم شوند، گفت: تمامی افرادی که در سامانه تحت حمایت ثبت اطلاعات کرده اند پالایش شدند و افرادی که واجد شرایط هستند. آنها توسط کمیته امداد و رفاه حمایت شده اند.

وی افزود: استان یزد یکی از استان های پرافتخار کشور با مردمانی نجیب و خوش فکر است و میزان فقر آن نسبت به سایر استان ها کمتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید