2800 کارت شناسایی در انتظار شناسایی / توزیع بیشترین تعداد متقاضیان شناسنامه بین کودکان دارای مادر ایرانی

ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783911

رضا راحت دهمرده گفت: 2800 پرونده افراد ناشناس در سیستان و بلوچستان در حال رسیدگی است که در این میان کودکان دارای مادر ایرانی بیشترین متقاضی کارت شناسایی را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ با گذشت بیش از 93 سال از راه اندازی ثبت احوال در استان سیستان و بلوچستان، همچنان شاهد افراد فاقد شناسنامه در استان هستیم که یکی از دلایل آن ازدواج زنان این منطقه با مردان خارجی است، گروهی که فرزندانشان دارای بیشترین تعداد نامزدها. اختصاص داده شده اند.

در همین راستا در سال های اخیر بیش از گذشته به موضوع ساماندهی وضعیت افراد فاقد سند توجه شده است.

افراد ناشناس را به سه گروه تقسیم کنید

رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: افراد فاقد شناسنامه به سه دسته تقسیم می شوند که دسته اول دارای مدارک پدری و ثبت نام بر اساس دستورالعمل اجرایی هنر. . 45. «پس از ارائه مدارک از سوی متقاضیان پرونده تشکیل می شود.

وی ادامه داد: دسته دوم فرزندان مادران ایرانی هستند که این افراد نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می توانند از طریق سامانه اتباع و مهاجران خارجی برای صدور شناسنامه ثبت نام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره اتباع و مهاجرین پس از بررسی های لازم به متقاضیان جهت ارائه آن ها اعلام می کند، گفت: در مراحل صدور شناسنامه برای این افراد، احراز اصالت شناسنامه مادر و صدور شناسنامه بر عهده سازمان ثبت احوال است. یک کارت شناسایی.

تدوین 30 فایل در روز برای افراد فاقد شناسنامه

به گفته وی، در حال حاضر روزانه 30 پرونده تشکیل می شود، اما تاکنون برای این قشر در استان شناسنامه صادر نشده است، دسته سوم افرادی هستند که فاقد مدرک هستند، در شرایط فعلی برای این افراد پرونده تشکیل می شود. . این امکان ندارد.

راحت دهمرده افزود: ثبت نام الزام به طرح دعوی است و تایید تابعیت از طریق مراجع قانونی انجام می شود. در صورت عدم تایید تابعیت افراد، متقاضیان می توانند مراحل احراز هویت خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.”

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان افزود: محرومیت از تابعیت و در حال حاضر 2800 پرونده در استان در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید