28000 زن سعودی برای استخدام به عنوان راننده ثبت نام کردند

28000 زن سعودی برای استخدام به عنوان راننده ثبت نام کردند

روز جدید : 28000 متقاضی برای این شغل ثبت نام کردند که در اوایل ژانویه با استقبال گسترده زنان سعودی مواجه شد، زمانی که در اوایل ژانویه اطلاعیه استخدام 30 راننده زن برای رانندگی قطارهای سریع السیر در مسیر مکه – مدینه صادر شد. مرکز آموزش فنی راه آهن عربستان در 12 ژانویه اعلام کرد که زنان عربستانی ثبت نام در برنامه “رانندگی زنان با قطار سریع السیر” را آغاز کرده اند. شرکت اسپانیایی Rinfee که قطارهای سریع السیر را در عربستان سعودی راه اندازی می کند، می گوید ارزیابی آنلاین سوابق تحصیلی و مهارت در زبان انگلیسی به آنها کمک کرده است تا تعداد متقاضیان واجد شرایط را به نصف کاهش دهند.

ایندیپندنت: در سال های اخیر با گسترش فرصت های شغلی برای زنان عربستانی، مشارکت آنها در بازار کار دو برابر شده است.

عربستان سعودی از اعلامیه در اوایل ژانویه مبنی بر استخدام 28 راننده زن برای رانندگی قطارهای سریع السیر در مسیر مکه – مدینه با 28000 متقاضی استقبال کرد.

مرکز آموزش فنی راه آهن عربستان در 12 ژانویه اعلام کرد که زنان عربستانی ثبت نام در برنامه “رانندگی زنان با قطار سریع السیر” را آغاز کرده اند. طبق این آگهی، زنانی که دوره آموزشی یک ساله را با موفقیت پشت سر بگذارند، یک فرصت شغلی در رینفی-سعودی تضمین می شود.

شرکت اسپانیایی Rinfee که قطارهای سریع السیر را در عربستان سعودی راه اندازی می کند، می گوید ارزیابی آنلاین سوابق تحصیلی و مهارت در زبان انگلیسی به آنها کمک کرده است تا تعداد متقاضیان واجد شرایط را به نصف کاهش دهند.

قرار بود دوره آموزشی قطارهای سریع السیر ویژه بانوان از 24 بهمن ماه آغاز شود، اما رینفی برای آسودگی خاطر داوطلبان اعلام کرد که تا اواسط اسفند ماه به انتخاب نهایی داوطلبان خواهد پرداخت. یک سال آموزش پولی، قطارهای سریع السیر را به شهرهای مکه و مدینه هدایت می کند.

طبق اعلام اولیه، دانشجویان در طول دوره آموزشی ماهانه 4000 ریال سعودی (1065 دلار) حقوق دریافت می کنند و به عنوان کارمند آموزش دیده تحت پوشش تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت. زنانی که پس از فارغ التحصیلی این شغل را شروع کنند، ماهیانه تا 8000 ریال سعودی حقوق دریافت خواهند کرد.

قطار سریع السیر حرامین یک سرویس پرسرعت است که شهرهای مکه و مدینه را از طریق شهر جده (واقع در ساحل دریای سرخ) در مسیری به طول 450 کیلومتر به هم متصل می کند. این خط آهن که قطارهای آن با سرعتی نزدیک به 300 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند، از اواخر سال 2018 شروع به کار می کند و ظرفیت جابه جایی بیش از 60 میلیون مسافر در سال را دارد.

رینفی در حال حاضر 80 مرد را برای رانندگی قطار در عربستان سعودی استخدام و آموزش می دهد و می گوید که می خواهد برای زنان محلی در این منطقه فرصت های شغلی ایجاد کند.

به دلیل قوانین سختگیرانه در مورد تفکیک جنسیتی در سال های اخیر، فرصت های شغلی برای زنان عربستانی به نقش هایی مانند تدریس و کار در زمینه پزشکی محدود شده است. زنان سعودی تا سال 2018 اجازه رانندگی در این کشور را نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید