29 تیم نظارتی دامپزشکی کرمانشاه در ایام محرم به مردم خدمات رسانی می کنند/کشتارگاه ها موظف به ارائه خدمات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888030

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه:

رامین سامیان گفت: 29 تیم نظارتی ثابت و سیار متشکل از 14 تیم ثابت و 15 تیم سیار در ایام محرم بر کشتارگاه های استان کرمانشاه نظارت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رامین سامیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، رئیس اداره دامپزشکی استان کرمانشاه به کشتارگاه ها اعلام کرد در صورت مراجعه مردم آماده ارائه خدمات هستند. برای سلاخی حیوانات به صورت رایگان

رئیس اداره بهداشت عمومی و نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: کشتار دام زیر نظر ناظران بهداشتی و ناظران شرعی مستقر در کشتارگاه ها انجام می شود.

سامیان خاطرنشان کرد: ادارات دامپزشکی شهرستان های استان کرمانشاه مکاتبات لازم را با شهرداری ها در خصوص الزام کشتارگاه ها به ارائه خدمات در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی انجام داده اند.

وی افزود: 29 تیم نظارتی ثابت و سیار متشکل از 14 تیم ثابت و 15 تیم سیار بر کشتارگاه های استان کرمانشاه نظارت خواهند داشت.

سامیان بیان کرد: زمانی که مردم به ادارات دامپزشکی شهرستان ها مراجعه می کنند، در صورتی که قصد کشتار دام در منزل را داشته باشند، اکیپ های ثابت برای بررسی لاشه دام به منازل آنها مراجعه می کنند.

وی گفت: همچنین 15 تیم سیار در نقاط تعیین شده در شهرستان ها مستقر می شوند و با تماس تلفنی مردم، این تیم ها به محل می روند.

رئیس اداره بهداشت عمومی و نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین پس از مکاتبه با کمیته امداد و بهزیستی، آمادگی کشتارگاه ها برای ذبح دام قربانی برای تحویل به مراکز حمایتی اعلام شد.

سمیعیان تصریح کرد: کشتارگاه ها با خودروهای مجاز آماده تحویل دام های ذبح شده به مراکز پشتیبانی و یا هیئات مذهبی هستند.

وی افزود: برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام با توجه به اینکه شرایط برای انتقال بیماری تب کریمه کنگو بسیار مساعد است، توصیه می کنیم گوشت در دمای صفر تا چهار درجه در یخچال نگهداری شود. حداقل به مدت 24 ساعت

رئیس اداره بهداشت عمومی و نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در فصل تابستان افزایش کنه های ناقل ویروس تب کریمه کنگو فعالیت این کنه را افزایش می دهد در نتیجه شیوع این بیماری در فصل گرم سال بیشتر است، بر اساس این توصیه گوشت باید حداقل 24 ساعت در یخچال بماند.

سامیان اظهار داشت: در مرحله استاز لاشه پس از فعل و انفعالات، گوشت ترش می شود و اگر ویروس تب کریمه کنگو نیز داخل لاشه باشد، با اسیدی شدن لاشه از بین می رود.

وی خواستار پرهیز از ذبح حیوانات در حضور هیئت های مذهبی و دسته های عزاداری شد و افزود: با توجه به مشکلات مربوط به علوم دامی، ذبح حیوانات در حضور کودکان و مشکلات غیربهداشتی ناشی از جریان خون در هنگام ذبح و افزایش حشرات و خلقت. همچنین برای سلامتی گوشت توصیه می شود که دام ها در کشتارگاه ذبح شوند و از ذبح حیوانات در سطح جاده ها و هیئات مذهبی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید